Soppaviikot Vltavassa!

Report this content

Vltavassa vietetään 12.1.–8.2.2009 jälleen Soppaviikkoja. Kun pohjoiset puhurit piiskaavat hyytävästi maisemaa, on lämpimiä keittoja tarjolla yllin kyllin – joukossa aitoja tšekkiläisiä makunautintoja sekä niiden kanssa hyvin yhteen sopivia juomia.

Vltavan ruokalistalta löytyy jo entuudestaan kaksi maittavaa soppaa, mutta nyt niiden seuraan liittyy viisi erityisesti Soppaviikoille valmistettavaa houkutusta. Maukkaaseen ja kohmeisintakin kulkijaa taatusti lämmittävään joukkoon kuuluvat mm. tšekkiläinen sipulikeitto juustoraasteen ja leipäkrutongin kera sekä aromikas, smetanalla pehmennetty lohiseljanka. Viikoilla on mukana tietenkin myös Vltavan herkkuihin tutustuneiden suuri suosikki; leipäkuoresta tarjottava valkosipulikeitto.

Kaikki keitot ovat tarjolla kahtena erikokoisena annoksena keittiön aukioloaikoina. Bistrossa keittoja tarjotaan kaikkina muina keittiön aukioloaikoina paitsi lounasaikaan.

Kaupungin suurenmoisin tšekkiläinen ravintola toivottaakin sydäntalven keskellä värjöttelevän kansan tervetulleeksi lämmittelemään höyryäville Soppaviikoille!

Lisätietoja Soppaviikoista:

Petri Mälkiä