Suomen suurin osuuskauppa HOK-Elanto myöntää Bonusta jopa viisi prosenttia

Lehdistötiedote 29.12.2003 vapaa julkaistavaksi Suomen suurin osuuskauppa HOK-Elanto myöntää Bonusta jopa viisi prosenttia Vuodenvaihteessa toteutuu yksi vuoden suurimmista yritysjärjestelyistä, kun Helsingin Osuuskauppa Elanto aloittaa toimintansa. Noin miljardin euron vuosiliikevaihdollaan se on selvästi S-ryhmän suurin alueosuuskauppa. Asiakasomistajiaan HOK-Elanto palkitsee entistä runsaammalla palvelutarjonnalla, edullisemmilla hinnoilla ja nostamalla Bonuksen maksimimäärän kolmesta viiteen prosenttiin. Helsingin Osuuskauppa Elanto toimii pääkaupunkiseudulla ja keskisellä Uudellamaalla eli maan vahvimmalla talousalueella. Reilu kaksi kolmannesta alueen yli puolesta miljoonasta taloudesta kuuluu HOK- Elannon asiakasomistajiin. HOK-Elannolla on käytössään parhaat liikepaikat, tehokkaat vähittäiskaupan ja ravintolatoiminnan ketjut ja liikeideat sekä osaava henkilökunta. Kannattava ja tuloksellinen yritys voi tarjota asiakkailleen ja omistajilleen kilpailukykyiset hinnat ja palvelut. Suomen suurin osuuskauppa hyödyntää kokoaan hankinnoissa ja ketjumaisen toiminnan tehokkuudessa. Nämä hyödyt siirretään suoraan asiakkaille entistä edullisempina hintoina. Lisäksi ostoksensa keskittävälle on pysyvänä etuna nyt luvassa jopa viisi prosenttia Bonusta. Tiheämmän verkoston ansiosta yhä useammalla asiakasomistajalla on lyhyempi matka omaan kauppaan. Sitoutuneilla asiakasomistajilla on näin enemmän mahdollisuuksia hyödyntää S-Etukorttiaan ja ansaita enemmän Bonusta. Ylivoimainen palvelutarjonta HOK-Elanto tarjoaa toimialueellaan palveluja yhteensä 270 toimipaikassa. Niitä ovat toimialueen S-marketit, Alepat, Prismat ja Maxit, ABC- polttonesteasemat, Sateenkaari-kosmetiikkamyymälät, HOK-Elannon hautauspalvelu, Backas-puutarhakeskus ja Ramada Presidentti hotelli. HOK- Elanto on pohjoismaiden johtava ravintoloitsija 120 ravintolallaan. HOK-Elannon markkinaosuus alueen päivittäistavarakaupasta on noin 35 % ja ravintolapalveluista noin 13 %. Yli 5 000 työntekijän yritys on myös merkittävä alueellinen työllistäjä. Uusia bonuspartnereita HOK-Elannon liiketoimintaa täydentävät S-ryhmän bonustoimipaikat sekä lukuisat bonus- ja etu-partnerit. HOK-Elannon asiakasomistajilla on pääkaupunkiseudulla yli 400 paikkaa, joista saa Bonusta tai muita etuja ja valtakunnallisesti luku kasvaa 2 000:een. Uusina bonuspartnereita ovat Oral-hammassairaalat, Matka-Vekka, Lomamatkat, Elisa Laajakaista ja Eckerö Line sekä 1.2. alkaen Hertz Autovuokraamo. Uusia etupartnereita ovat Linnanmäen Sea Life, Superfast Ferries ja Svenska Teatern. Asiakasomistajan eduista ja palveluista kertoo kuukausittain ilmestyvä HOK-Elanto-lehti. Uuden osuuskunnan kotisivut palvelevat osoitteessa www.hok-elanto.fi Helsingin Osuuskauppa Elanto 2004 Arvioitu liikevaihto 2004 1 miljardi € Myymälöitä ja marketteja 140 kpl Ravintoloita ja kahviloita 120 kpl Polttonesteasemia 6 kpl Kosmetiikkamyymälöitä 6 kpl Hautauspalveluja 6 kpl Hotelli 1 kpl Työntekijöitä 5000 henkilöä Asiakasomistajia 420 000 Toimialue: Helsinki, Espoo, Vantaa, Nurmijärvi, Tuusula, Kerava, Järvenpää, Hyvinkää, Mäntsälä Toimialueen väkiluku 1,1 miljoona Lisätietoja: Toimitusjohtaja Arto Hiltunen, puh. 050 500 2004, arto.hiltunen@sok.fi Tiedotuspäällikkö Ralf Nyberg, puh. 050 687 22, ralf.nyberg@sok.fi ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/29/20031229BIT00190/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/29/20031229BIT00190/wkr0002.pdf