Syksyn sato saapui Salveen!

Report this content

​Yli 110-vuotias ravintola Salve on kiistatta yksi pääkaupunkiseudun nähtävyyksistä. Varsin railakastakin merimieskapakan menoa tarjonneen ravintolan toiminta alkoi 1897 pienestä kioskista, josta myytiin merimiehille ruokaa ja tupakkaa. Elämänmakuisessa ravintolassa viihtyvät näinä päivinä muun muassa taiteilijat. Salve on myös turistien suosiossa.

Nyt Salve kutsuu kaikki herkuttelemaan syksyisellä sadolla. Ahdin maukkaimmat antimet ja kesän kypsyttämä sato tarjoillaan herkullisena Syksyn Satoa -menuna 5.10.-12.11.

Täyteläisiä vuodenaikamakuja on saatavilla Salven tapaan tuhteina ja täyttävinä annoksina ma-pe klo 14-23, la 10-23 ja su 10-22.

Syksyn Sadon lisämausteena nautitaan Salven kiehtovasta tunnelmasta, jossa on vieläkin aistittavissa aika, jolloin laivat olivat puuta ja miehet rautaa. Salve on harvinaisuus siinäkin mielessä, että ravintolan perusilme on säilynyt yli 80 vuotta. Seinille on kertynyt asiakkaiden tuomia laivojen valokuvia, maalauksia, pienoismalleja ja upea kompassi. Yläkerran salin seinää koristaa komea, paksu köysi, jonka alkuperää ei edes tarkkaan tiedetä.

Syksyn Satoa -menu on luettavissa osoitteessa ravintolasalve.fi

Lisätietoja:
Ravintolanjohtaja Mika Elo
Puh. 010 76 64280 (0,0828 €/puhelu + 0,1199 €/min)

SALVE
Hietalahdenranta 11, 00180 Helsinki
ravintolasalve.fi

HOK-Elanto on S-ryhmän suurin alueosuuskauppa, jonka omistavat sen yli puoli miljoonaa asiakasomistajaa. Vuosittainen liikevaihto on 1,6 mrd. euroa, ja yritys työllistää 6000 henkilöä. HOK-Elanto palvelee pääkaupunkiseudulla noin 300 toimipaikassa ja on päivittäistavarakaupan markkinajohtaja. Lisäksi HOK-Elanto on Pohjoismaiden suurimpia ravintola-alan toimijoita. hok-elanto.fi