Vaaliaineiston postitus alkanut

Vaaliaineiston postitus alkanut Marraskuussa toimitettavien HOK-Elannon edustajiston vaalien vaaliaineiston postitus alkaa viikolla 43. Kirjeen saa yhteensä 380 000 äänioikeutettua asiakasomistajaa eli jäsentä. Näissä vaaleissa valitaan uuden osuuskunnan ylimpään päättävään elimeen 60 jäsentä ja heidän varaedustajaansa. HOK-Elannon vaalit toimitetaan postin välityksellä ja ne ovat tiettävästi valtakunnallisten vaalien jälkeen suurimmat maassamme järjestettävät vaalit. Ehdokkaita on 1 016 ja äänioikeutettuja yli 380 000. Vaaliaineisto lähetetty postitse Äänioikeutettuja ovat kaikki viimeistään 3.6.2003 Helsingin Osuuskauppa HOK:n tai Osuusliike Elannon jäseneksi eli asiakasomistajiksi liittyneet ja siihen mennessä 15 vuotta täyttäneet. Mikäli henkilö on jäsenenä molemmissa osuuskunnissa, hänellä on kuitenkin käytettävissään vain yksi ääni. Vaaliaineiston postitus alkoi 22.10.2003 ja se on perillä kaikilla äänioikeutetuilla viimeistään 30.10.2003. Mikäli joku tietää olevansa edellä mainitun perusteella äänioikeutettu, mutta ei ole vielä 31.10. mennessä saanut kotiin äänestysaineistoa, kannattaa ottaa yhteyttä HOK- Elannon ilmaiseen palvelunumeroon 0800 93330. Numero palvelee arkisin kello 8-18. Ehdokkaat esittäytyvät netissä Vaaleissa on 16 listalla mukana yhteensä 1 016 ehdokasta. Kotisivuilla osoitteissa www.elanto.fi ja www.hok.fi voi tutustua ehdokkaisiin. Esittelyssä on mm. ehdokkaiden kuvat ja heidän henkilökohtaiset 20 sanan mittaiset mottonsa. Ehdokasesittelyssä on myös hakukone, jossa voi valita oman ehdokkaan esimerkiksi iän, sukupuolen tai asuinpaikkakunnan perusteella. Helsingin Osuuskauppa Elanto muodostetaan Osuusliike Elannon ja Helsingin Osuuskauppa HOK:n kombinaatiosulautumisella. Uusi osuuskunta aloittaa toimintansa vuoden 2004 alussa. HOK-Elanto tulee olemaan S- ryhmän suurin alueosuuskauppa ja se toimii pääkaupunkiseudulla. Yrityksellä tulee olemaan mm. 140 vähittäistoimipaikkaa sekä 120 ravintolaa. HOK-Elannon liikevaihto tulee olemaan n. 1 miljardi euroa vuodessa. Asiakasomistajien määrä on n. 400 000 taloutta ja henkilökunnan määrä on yli 5 000. Äänestä ja voita Äänestäminen on helppoa ja vaivatonta. Vaalien yhteydessä suoritettavassa arvonnassa voi voittaa henkilöauton tai vaihtoehtoisesti moottoripyörän. Kotiin postitettu äänestysaineisto sisältää saatekirjeen, jonka alalaidassa on irrotettava äänestyslippu ja arvontakuponki. Mukana on myös äänestysohje, äänikuori ja palautuskuori. Äänestäjän valittua ehdokkaansa tulee äänestyslippu irrottaa saatekirjeestä ja arvontalipukkeesta. Äänestyslippuun kirjoitetaan ehdokkaan numero ja äänestyslippu suljetaan äänikuoreen. Äänikuori ja erillään oleva arvontalipuke laitetaan palautuskuoreen, joka suljetaan. Palautuskuori viedään lähimpään postilaatikkoon. Vaalisalaisuuden takaamiseksi arvontalipuke ja äänikuori erotetaan toisistaan Suomen Postin turvatiloissa, ennen kuin äänestyskuori avataan ääntenlaskentaa varten. Toimi heti Vaaliaika on 1.-14.11.2003 ja äänestää voi heti saatuaan vaaliaineiston. Äänikuoreen suljettu äänestyslippu tulee palauttaa palautuskuoressa postin välityksellä keskusvaalilautakunnalle 14.11.2003 kello 16.00 mennessä. Ehdokkaat, listat ja vaaliliitot Lista A Yhteiseksi hyväksi 70 Vaaliliitto: Listat B + C Lista B Sosialidemokraatit, Helsinki 120* Lista C Sosialidemokraatit, Uusimaa 102 Lista D Vihreät 103 Lista E Asiakas - Kuluttajat 3 Lista F Työväen osuusliikkeen puolesta - Kommunistinen Työväenpuolue 17 ja sitoutumattomat Lista G Edistysmielisen Osuustoiminnan 77 puolesta Vaaliliitto: Listat H + I Lista H Uudenmaan Vasemmistoliitto 41 Lista I Helsingin Vasemmistoliitto 78 Lista J Suomen Keskusta 95 Lista K Suomalainen EU-kauppavalta 2 Vaaliliitto: Listat L + M + N + O + P Lista L Kokoomus 1 120 Lista M Kokoomus 2 120 Lista N Kristillisdemokraatit 21 Lista O Liberaalit 4 Lista P Svenska folkpartiets kandidater 43 - RKP:n ehdokaslista Yhteensä 1 016 ehdokasta * Vaaliaineiston valmistumisen jälkeen ehdokas numero 91, palvelutalon ohjaaja Päivi Isotalo menehtyi. Isotalon nimeä ei ole poistettu ehdokaslistalta. Lisätietoja: Keskusvaalilautakunnan sihteeri Saimi Lehtimäki, puh. 188 3271 tai 050 687 19 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/22/20031022BIT00570/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/22/20031022BIT00570/wkr0002.pdf