Vltavan Tšekkiviikoilla tarjolla tšekkiläisiä erikoisuuksia

Makunystyröitä hellivän ruoan lisäksi Tšekkiviikoilta saa erityisen hyviä hanaoluita hulvattomassa 0,9 litran tuopissa.

Vltava kestitsee vieraitaan 20.9.–31.10. harvoin tarjolla olevilla tšekkiläisillä herkuilla. Tšekkiviikkojen juomatarjonnassa esiintyy kolme laatuoluiden suurvallan harvinaista makupalaa. Syyskuun 20. päivä alkaen tarjolla on uusi Vltava House Brand -olut Svetlé pivo 5,1 %.  Kuparinen Svetlé pivo on makean maltainen lager, jonka jälkimaussa korostuvat kuivuus ja hedelmäiset humalat.

Kaksi muuta vaaleaa hanaerikoisuutta Bernard 5,0 % ja Chotebor Original 4,1 % ovat niin ikään raikkaan aromikkaita janonsammuttajia. Bernard on todellinen oluiden helmi, jota ei pääse maistamaan joka päivä. Tämä suodattamaton ja pastöroimaton tšekkiolut saa makunystyrät kihelmöimään tuoreen maltaan ja humalan harmoniallaan.  Chotebor Original on puolestaan uniikki pastöroimaton olut, jonka miellyttävän humalainen maku sammuttaa vaativankin oluenjanon. Ja jano Tšekkiviikoilla todellakin sammuu, sillä kaikki Vltavan tšekkihanaoluet ovat tarjolla tavallisten tuoppien lisäksi suuresta 0,9 litran kolpakosta.

Ruokalista tarjoaa houkuttelevia annoksia Böömin gulassipadasta mureaan tšekkiläiseen paahtopaistiin ja kaakaolla maustettuun Marlenka-kakkuun. Tshekkiherkut sopii huuhtoa alas vaaleilla mallasjuomilla, jotka maukkaudestaan huolimatta jättävät tilaa niin kasvisten kuin lihankin aromeille eivätkä jyrää annosten makuja alleen.

Tšekkiläisten antimien ääressä ilta Vltavassa vierähtää viihtyisästi pikkutunneille asti. Tšekkiviikkojen ajan jatkuvat perinteiset Muzika Vltava -illat, jotka tarjoavat musiikkia soulista poppiin ja rockiin aikuiseen makuun.

Vltavan Stare Mestossa keskiviikkoisin klo 19:

ke 22.09. George & Marcus – bad dictionary
ke 29.09. Joku Paikallinen Duo
ke 06.10. Antti Pitkäjärvi & Jussi Saxlin duo
ke 13.10. George & Marcus – bad dictionary
ke 20.10. Samin ja Lenni-Kallen Semijukebox
ke 27.10. Antti Pitkäjärvi & Jussi Saxlin duo

Vltava
Elielinaukio 2
010 76 63655
(0,0828 €/puhelu + 0,1199 €/min)

Juha Hauta