• HOK/

HOK-Elannon ensimmäinen uusittu S-market avataan Pitäjänmäelle 4.9. klo 10

Julkaisuvapaa 4.9. klo 10 Lehdistötiedote 4.9.2003 1/1 HOK-Elannon ensimmäinen uusittu S-market avataan Pitäjänmäelle 4.9. klo 10 Torstaina 4.9. klo 10 avataan Pitäjänmäelle HOK-Elannon ensimmäinen Valintatalosta S-marketiksi uusittu myymälä. S-market Pitäjänmäen (Takomotie 33) avauksella vahvistetaan markkinajohtajuutta alueen päivittäistavarakaupassa. S-market Pitäjänmäki on HOK-Elannon ensimmäinen Valintalosta S- marketiksi muutettu myymälä. Se suljettiin Valintatalona perjantaina 22.8. klo 18 ja avataan S-marketina torstaina 4.9. klo 10. S-market Pitäjänmäki tarjoaa S-marketin liikeidean mukaisesti pysyvästi edulliset hinnat, laajan valikoiman ja asioinnin helppouden. Myyntipinta-alaa on yli 1 200 m2, ja valikoimassa on yli 10 000 tuotetta. Henkilökuntaa on noin 30. - S-market Pitäjänmäen avauksella pyrimme vahvistamaan alueen asiakasomistajatalouksien määrää, tarjoamaan monipuolisia päivittäistavarapalveluita asiakkaille ja vahvistamaan markkinajohtajuutta alueen päivittäistavarakaupassa, kertoo ryhmäpäällikkö Ville Viksten. S-market Pitäjänmäessä voi alkaa kerryttää S-Etukortilla Bonusta heti avauksen jälkeen. YkkösBonus-kortti käy myymälässä vuoden 2004 loppuun saakka. Lähimmät muut Bonusta myöntävät toimipaikat alueella ovat S- market Munkkivuori sekä Alepat Lassilassa ja Konalassa. Lokakuun loppuun mennessä yhdeksän uutta S-marketia S-market Pitäjänmäki on toiminut pilottiprojektina prosessissa, jossa jo olemassa oleviin myymälätiloihin rakennetaan uuden konseptin mukainen myymälä. HOK:n ja Elannon yhdistymisen myötä 43 Valintataloa, Siwaa ja Maxia muuttuu tämän ja ensi vuoden aikana Alepoiksi, S-marketeiksi, Prismoiksi. Hakaniemen Maxista suunnitellaan S-marketin ja Sokoksen yhdistelmää. - S-market Pitäjänmäessä olemme testanneet erilaisia työskentelymalleja, joista saatavia kokemuksia hyödynnämme tulevissa remonteissa, kertoo ketjunjohtaja Veli-Matti Liimatainen. Uusien S-marketien henkilökunnan rungon muodostavat muutettavien myymälöiden omat ammattilaiset. Miehitystä täydennetään tarpeen mukaan muista yksiköistä siirtyvällä sekä uudella palkattavalla henkilökunnalla. Heidät valmennetaan monipuolisessa avausvalmennuksessa muun muassa S-marketin liikeideaan ja toimintoihin sekä S-ryhmän kulmakiveen, asiakasomistajuuteen. Lisäksi meneillään on kummitoiminta, jossa jokaisella uudella marketpäälliköllä on tukenaan jo S-marketissa marketpäällikkönä toimiva henkilö. - Henkilökunnan valmennuksella ja luoduilla toimintamalleilla varmistetaan muutoksen sujuvuus ja se, että voimme keskittyä heti avauspäivästä lähtien olennaiseen eli palvelemaan asiakkaitamme, Veli- Matti Liimatainen kertoo. HOK-Elanto avaa seuraavaksi S-market Pihlajamäen torstaina 11.4. klo 10. Lokakuun loppuun mennessä S-marketeiksi muutetaan myös seuraavat Valintatalot: Hitsaajankatu 16, Herttoniemi; Torpparinmäki, Torpparinmäentie 1; Vaasanhalli, Helsinginkatu 1; Itäkeskus, Itäkatu 7 M; Maunula, Metsäpurontie 1; Kontula, Ostostie 4; Arkadiankatu, keskusta, Arkadiankatu 4. Lisätiedot: S-market-ketju, ketjunjohtaja Veli-Matti Liimatainen, puh: 09-188 4725 tai 050-500 2012 S-market-ketju, ryhmäpäällikkö Ville Viksten, puh: 09-188 4106 tai 050-349 5353 Helsingin Osuuskauppa Elanto muodostetaan Osuusliike Elannon ja Helsingin Osuuskauppa HOK:n kombinaatiosulautumisella. Uusi osuuskunta aloittaa toimintansa vuoden 2004 alussa. HOK-Elanto tulee olemaan S- ryhmän suurin alueosuuskauppa ja se toimii pääkaupunkiseudulla. Yrityksellä tulee olemaan mm. 140 vähittäistoimipaikkaa sekä 114 ravintolaa. HOK-Elannon liikevaihto tulee olemaan n. 1 miljardi euroa vuodessa. Asiakasomistajien määrä ylittää 300 000 taloutta ja henkilökunnan määrä on yli 5 000. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/04/20030904BIT00180/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/04/20030904BIT00180/wkr0002.pdf