HOK:lla ennätysvilkkaat vaalit

HOK:lla ennätysvilkkaat vaalit Äänestysprosentti nousi lähes 27 %:iin Asiakasomistajien mielenkiinto Helsingin Osuuskauppa HOK:n vaaleja kohtaan oli suuri: Ennakkotietojen mukaan äänestysprosentti nousi edellisten eli vuoden 1998 vaalien lukemasta 13,9 %:sta ennätykselliseen lähes 27 prosenttiin. Äänioikeutettuja oli 210 776, mikä on 111 000 enemmän kuin neljä vuotta sitten. Vaaleissa äänesti kaikkiaan lähes 57 000 asiakasomistajaa. Lisäksi ehdokkaita asetettiin 311 henkilöä, kun taas edellisissä vaaleissa ehdokkaita oli 180. Keskusvaalilautakunta vahvistaa edustajistoon valitut kokouksessaan perjantai-iltana, ja uusien edustajien nimet julkistetaan sunnuntaina 17.11.2002 HOK:n internetsivuilla www.hok.fi, Helsingin Sanomissa ja Keski-Uusimaa-lehdessä. Vaalit suoritettiin 1.-13.11.2002 Suomen Posti Oyj:n toteuttamana postiäänestyksenä. Vaalit näkyivät laajasti eri medioissa ja Internetissä. Äänestysinnon nostamiseksi vaalien yhteydessä pidettiin kilpailu, jonka pää- palkintona oli Peugeot 206 SW -farmariauto tai Honda CBR 1100 XX-Super Blackbird 2003 -moottoripyörä. Vaalien kunniaksi kaikki HOK:n toimipaikat sekä Helsingin ja Tapiolan Sokokset myöntävät Tuplabonusta edelleen koko marraskuun ajan. Tuplabonus kertyy bonusasteikon kaikilla portailla. Edustajiston vaalit lyhyesti: HOK:n edustajistoon valitaan 50 edustajaa ja 17 varajäsentä neljäksi vuodeksi kerrallaan. Edustajisto on osuuskunnan ylin päättävä elin. Ehdokkaana edustajiston vaaleissa voi olla 31.12.2001 mennessä jäseneksi hyväksytty ja vaalin alkaessa 18 vuotta täyttänyt henkilö. Ehdokasasettelu päättyi 6.9.2002. Äänioikeutettuja olivat kaikki viimeistään 31.5.2002 jäseneksi hyväksytyt ja siihen mennessä 15 vuotta täyttäneet henkilöt ja yhteisöjäsenet. Edustajisto kokoontuu kaksi kertaa vuodessa muun muassa päättämään tilinpäätösten vahvistamisista ja ylijäämän käyttämisestä, valitsemaan hallintoneuvoston ja käsittelemään osuuskunnan jäsenten esittämiä asioita. Lisätietoja Talousjohtaja Laura Oja GSM 050 640 54 HOK on S-ryhmän suurin S-market · Prisma · Alepa alueosuuskauppa ja toimii pää Iso Omenan ravintolamaailma · Jumbon kaupunkiseudulla. ravintolamaailma · Chico's · Rosso · Asiakasomistajia on lähes 235 000 La Tour · Grill Fish · Amarillo · ja henkilökuntaa 3 800. Papá Giovanni · Belge · Sports Päätoimialoja ovat Academy · Coffee House · Olohuo vähittäiskauppa ja ra neravintolat · Pickwick Pub · Ale vintolatoiminta. Kaikkiaan Pub · Public Corner · Ctrl · System HOK:lla on 81 myymälää ja 83 · ABC · www.hok.fi ravintolaa. Vuoden 2001 myynti oli 715 miljoonaa euroa. ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/14/20021114BIT00750/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/14/20021114BIT00750/wkr0002.pdf