Kilpailuvirasto hyväksyi HOK:n ja Elannon fuusion

Kilpailuvirasto hyväksyi HOK:n ja Elannon fuusion Kilpailuvirasto on perjantaina 27.6. antanut myönteisen päätöksen Osuusliike Elannon ja Helsingin Osuuskauppa HOK:n suunnittelemasta kombinaatiosulautumisesta uudeksi Helsingin Osuuskauppa Elannoksi. Uusi osuuskunta aloittaa toimintansa vuoden 2004 alussa. Lupahakemus jätettiin Kilpailuvirastolle 4.6., kun molempien osuuskuntien edustajistot olivat hyväksyneet sulautumisen 3.6.2003. Kombinaatiosulautuminen tarkoittaa, että HOK ja Elanto perustavat yhdessä uuden osuuskunnan ja samalla molemmat vanhat osuuskunnat lakkaavat olemasta. - Olemme tyytyväisiä Kilpailuviraston nopeaan ratkaisuun. Päätös antaa meille luvan ryhtyä konkreettisiin toimiin uuden osuuskunnan rakentamiseksi. Aloitamme Elannon päivittäistavaratoimipaikkojen muuttamisen S-ryhmän ketjuihin jo syksyllä, ja uuden osuuskunnan edustajiston vaalit järjestetään marraskuussa, kertoo uuden osuuskaupan toimitusjohtajaksi nimitetty HOK:n nykyinen toimitusjohtaja Arto Hiltunen. Uusi osuuskunta aloittaa toimintansa vuoden 2004 alussa ja liittyy Suomen Osuuskauppojen Keskuskunnan SOK:n jäseneksi. Elannon Maxit, Valintatalot ja Siwat muutetaan Prismoiksi, S-marketeiksi ja Alepoiksi. Helsingin Osuuskauppa Elannolla tulee olemaan 140 vähittäiskaupan toimipaikkaa, 114 ravintolaa ja hotellitoimintaa. Sen lisäksi muut toiminnot, kuten HOK:n ABC-automaattiasemat, Elannon hautauspalvelu, Backas puutarha ja Sateenkaari-kosmetiikkamyymälät jatkavat. S-Etukortin käyttö alkaa Elannon toimipaikoissa sitä mukaa kuin ne muutetaan uusin tunnuksin S-ryhmän ketjuihin. Elannon ja Tradekan yhteistoimintasopimusten päättymisen yhteydessä Elannon Siwoista 46 ja Valintataloista yksi siirtyvät Tradekalle. YkkösBonus-kortti käy edelleen kaikissa Elannon nykyisissä toimipaikoissa vuoden 2004 loppuun asti. Kun Elannon ja HOK:n sulautuminen on rekisteröity, niiden jäsenistä tulee ilman eri toimia Helsingin Osuuskauppa Elannon jäseniä. Jäsen saa automaattisesti S-Etukortin ja S-ryhmän kanta-asiakasjärjestelmän tarjoamat edut. Uuden osuuskunnan vaaleissa saavat äänestää kaikki äänioikeutetut Osuusliike Elannon tai Helsingin Osuuskauppa HOK:n nykyiset jäsenet, jotka ovat liittyneet viimeistään 3.6.2003. Ehdokkaaksi voi asettua viimeistään 31.12.2002 jompaankumpaan osuuskuntaan liittynyt henkilöjäsen. Lisätietoja: HOK, toimitusjohtaja Arto Hiltunen, puh. 050-500 2004 Elanto, toimitusjohtaja Arto Ihto, puh. (09) 734 2229 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/27/20030627BIT00660/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/27/20030627BIT00660/wkr0002.pdf