Uusia asiakasomistajia liittyi lähes 32 000

Uusia asiakasomistajia liittyi lähes 32 000 HOK:n myynti kasvoi 4 prosenttia Helsingin Osuuskauppa HOK:n myynti vuodelta 2002 oli 745 milj. euroa, mikä on 30 milj.euroa edellisvuotta enemmän. Myynti asiakasomistajille kasvoi 10 prosenttia. Asiakasomistajien määrä vuodenvaihteessa oli 236 351 ja se kattaa yli 40 prosenttia HOK:n alueen talouksista. HOK:n vuoden 2002 myynti (sis. alv) jakaantui seuraavasti milj.euroa muutos Vähittäiskauppa 643 4,9 % Ravintolat 85 2,1 % Polttonestekauppa 17 - 7,7 % HOK yhteensä 745 4,3 % HOK:n vähittäiskauppaan kuuluu 47 Alepaa, 28 S-markettia sekä 6 Prismaa. HOK:n päivittäistavarakaupan markkina-osuuden arvioidaan säilyvän noin 24 prosentissa. HOK:ssa on 82 eri ketjukonsepteilla ja liikeideoilla toimivaa ravintolaa. HOK on pääkaupunkiseudun suurin ravintolayritys. Polttonestekauppa koostuu viidestä jakeluasemasta. Myynnin väheneminen johtuu mm. Mäntsälän automaattiaseman lopetuksesta. Vuonna 2003 HOK avaa S-marketit Myyrmäkeen, Bulevardille sekä Nurmijärvelle. Bulevardille avataan lisäksi Chico´s -ravintola. Prisma Järvenpään laajennus valmistuu keväällä 2003. Tarkempia tietoja vuodesta 2002 julkistetaan lehdistötilaisuudessa 4.2.2003. Lisätietoja: Arto Hiltunen, toimitusjohtaja, GSM 050-500 2004 Laura Oja, talousjohtaja GSM 050-64 054 HOK on S-ryhmän suurin alueosuuskauppa ja toimii pää-kaupunkiseudulla. Asiakasomistajia on yli 237.000 ja henki-lökuntaa 3560. Päätoimialoja ovat vähittäiskauppa ja ra- vintolatoiminta. Kaikkiaan HOK:lla on 81 myymälää ja 82 ravintolaa. Vuoden 2002 myynti oli 745 milj. euroa. S-market · Prisma · Alepa Iso Omenan ravintolamaailma · Jumbon ravintolamaa-ilma · Chico's · Rosso · La Tour · Amarillo · Papá Giovanni · Belge · Sports Academy · Coffee House · Olohuo-neravintolat · Pickwick Pub · Ale Pub · Public Corner · Ctrl · System · ABC · www.hok.fi HOK on S-ryhmän suurin S-market · Prisma · Alepa alueosuuskauppa ja toimii pää Iso Omenan ravintolamaailma · Jumbon kaupunkiseudulla. ravintolamaailma · Chico's · Rosso · Asiakasomistajia on yli 237.000 La Tour · Amarillo · Papá Giovanni ja · Belge · Sports Academy · Coffee henkilökuntaa 3560. Päätoimialoja House · Olohuoneravintolat · ovat vähittäiskauppa ja ra Pickwick Pub · Ale Pub · Public vintolatoiminta. Kaikkiaan Corner · Ctrl · System · ABC · HOK:lla on 81 myymälää ja 82 www.hok.fi ravintolaa. Vuoden 2002 myynti oli 745 milj. euroa. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/13/20030113BIT00560/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/13/20030113BIT00560/wkr0002.pdf