Holiday Clubin uusi hotelli Tampereella

Report this content

Tampereen Kylpylä on hyvänolon kehräämö Holiday Clubin uusi hotelli Tampereella Holiday Club Finland on uudistanut merkittävästi Tampereen Kylpylää. Lapinniemen historiallisen kehräämörakennuksen taakse on valmistunut yksitoistakerroksinen hotelli. Samalla kylpylähotellin vastaanottotilat ja ravintolat ovat saaneet uuden raikkaan ilmeen. Citykylpylän uudessa hotellissa on 60 korkeatasoista ja avaraa huonetta, lisäksi 32 huoneistoa pitkäaikaiseen majoitukseen. Holiday Club osti kaksi vuotta sitten vuonna 1990 perustetun Lapinniemessä sijaitsevan kylpylän ja on nyt laajentanut parissa vuodessa kylpylähotellin toimintaa huomattavasti. Tampereen Kylpylän hotelli-investointi on noin 13 miljoonaa euroa. Uudessa hotellissa on 60 normaalia tilavampaa 28 neliön huonetta ja 32 jatkuvampaan majoitukseen tarkoitettua huoneistoa. Rakennuksen pääsuunnittelija Antti Iskala on noudattanut tarkasti Lapinniemen herkkää rakennuskaavaa ja hotellirakennus sulautuu ympäristöönsä erinomaisesti. "Ylellinen ja rauhallinen ympäristö historiallisesti mielenkiintoisella alueella Näsijärven rannassa houkuttelee niin lomailijoita kuin kokousasiakkaita. Myös pitempiaikaista majoitusta tarvitsevat työmatkustajat saavat meiltä entistä parempaa palvelua. Uudessa hotellirakennuksessa on 32 huoneistoa, joissa on mahdollisuus kodinomaiseen asumiseen. Huoneistoissa on muun muassa keittiö nykyaikaisine kodinkoneineen. Kaikissa hotellihuoneissa on myös oma parveke järvinäkymällä", selvittää Holiday Club Tampereen Kylpylän johtaja Riku Rauhala. Tampere Kylpylä on yksi harvoista suomalaisista kaupunkikylpylöistä. Tampellan entisen kehräämörakennuksen miljöössä sijaitsevat aikuisille suunnattu tunnelmallinen kylpyläosasto ja luksustason hoito-osasto vaativammillekin asiakkaille. Kehon ja mielen hyvinvointiin panostava palvelukokonaisuus puhuttelee erityisesti hyvinvoinnista, hemmottelusta, kulttuurista sekä kaupungin monista tapahtumista kiinnostuneita aikuisia. Myös kokous-, koulutus- ja muiden tapahtumien järjestäjiä palvellaan entistä paremmin. Kokoustiloihin kuuluu nyt 150 henkilön auditorio, kolme suurempaa kokoushuonetta sekä 5-6 neuvottelukabinettia. "Kehon ja mielen hyvinvointia voi meillä edistää monipuolisesti. Hoito- osastomme tarjoaa muun muassa Suomen oloissa ainutlaatuista Ergobath - hoitoa, joka on yksi tämän hetken suosituimmista hoitomuodoista. Virkistävä hoito hivelee kaikkia tuntoaisteja. Lisäksi tarjolla on esimerkiksi intialaista päähierontaa tai taukojumppaa, jota voi kätevästi varata vaikkapa neuvottelun lomaan", Rauhala kertoo. Rauhalan mukaan laajentunut toiminta luo jatkossa myös lisää työpaikkoja. Lisätyövoiman tarvetta on erityisesti ravintoloissa, hoito- osastolla ja vastaanotossa. Tampereen rooli kongressikaupunkina on ollut jo pitkään nousussa ja Rauhala uskookin kongressivieraiden arvostavan kylpylähotellin keskeistä sijaintia ja sen tarjoamia palveluita. Uudistuksen myötä myös pysäköintitilat ovat laajentuneet ja uusia autopaikkoja on rakennettu kylpylä- ja hotelliasukkaille. "Tampere sijaitsee maantieteellisesti erinomaisella paikalla. Hyvinvoinnistaan huolehtivat ja monipuolisia palveluita arvostavat ihmiset ovat löytäneet meidät, ja asiakkaita virtaa varsinkin Pirkanmaalta ja Uudenmaan alueelta. Myös nuoret aikuiset ovat entistä kiinnostuneempia kylpyläpalveluistamme ja hoito-ohjelmistamme", iloitsee Riku Rauhala. Holiday Club Tampereen Kylpylä tarjoaa vapaa-aikaan myös viikko- osakkeita. Kehräämö-rakennuksessa sijaitsee yli yhdeksänkymmentä loma- asuntoa. Lisätietoja: Vesa Tengman, toimitusjohtaja, Holiday Club Finland p. 0500 421 515, vesa.tengman@holidayclub.fi Riku Rauhala, hotellinjohtaja, Holiday Club Tampere p. 050 594 5177, riku.rauhala@holidayclub.fi Valokuvia uudesta hotellista: www.holidayclub.fi (valokuvat noudettavissa 10.12. kello 14.00 jälkeen) Holiday Club Finland lyhyesti Historia Yritys on perustettu Suomen Lomapörssin nimellä vuonna 1986, jolloin se keskittyi puhtaasti viikko-osakeliiketoimintaan. Vuodesta 1998 yritys on toiminut Holiday Club Finland Oy:n nimellä. Liikevaihto Vuonna 2002 konsernin liikevaihdon ennustetaan olevan n. 54 miljoonaa euroa. Kaksi kolmasosaa tulee kylpylähotelli- ravintola- , harraste- ja hoitopalveluista ja loput viikko- osakemyynnistä. Henkilöstö yli 400 henkilöä Kohteet Holiday Club Finland Oy:n viisi kylpylähotellia ovat: Holiday Club Tampere, Holiday Club Oulun Eden, Holiday Club Katinkulta, Holiday Club Kuusamon Tropiikki, Holiday Club Saariselkä. Kylpylöiden lisäksi lomakohdeketjulla on loma-asuntoja Rukalla, Pyhällä, Sallassa, Airistolla, Punkaharjussa, Pyhäniemellä, Kalajoella, Ylläksellä, Åressa ja Espanjan Calahondassa. Viikko-osakeliiketoiminta on Holiday Clubin toiseksi tärkein toimiala kylpylöiden jälkeen. Muut vireillä olevat uudistushankkeet Holiday Club Finland laajentuu myös ulkomaille; yhtiön visiona onkin tulla Pohjoismaiden johtavaksi vapaa-ajan elämyksiä tuottavaksi ketjuksi. Holiday Club on aloittanut merkittävän yhteistyön Åren kunnan ja yrittäjien kanssa kylpylähotelli- monitoimihalli- ja viikko- osakehankkeen toteuttamisesta kohteeseen. Ideana on Åren ympärivuotisen matkailun lisääminen. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/10/20021210BIT00070/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/10/20021210BIT00070/wkr0002.pdf