23YM Honda XL750 Transalp

Report this content

Alkuperäinen Honda Transalp julkaistiin vuonna 1986 ja siitä tuli välittömästi yksi Hondan kaikkien aikojen ikonisimmista malleista. Vielä tänäkin päivänä tuhannet tyytyväiset Transalp -omistajat käyttävät pyöriään päivittäin! Nyt, lähes 40 vuotta myöhemmin, on tullut aika herättää legenda uudelleen henkiin. Täysin uusi Honda XL750 Transalp päivittää monikäyttö-enduro kokemuksen 2000 -luvulle tarjoten keskikokoisten adventure pyörien kasvavaan segmenttiin vaihtoehdon, jolla on kuljettajalleen vain yksi kysymys;  ”Miten kauas tahdot ajaa?”

1.Moottori

• Täysin uusi 755cc 2-sylinterinen Unicam- moottori
  • Teho 67.5 kW @ 9,500 rpm
  • Vääntö 75 Nm @ 7,250 rpm
  • 270° kampiakseli ja pariton sytytysjärjestys
  • Patentoitu Vortex Air Flow -imuilma järjestelmä
  • Luistokytkin
  • Kulutus alle 4.5 litraa / 100 km ja jopa 390 km ajosäde tankillisella

2. Moottorinohjaus elektroniikka

• 4 ennalta säädettyä ajo-ohjelmaa; RAIN, STANDARD, SPORT ja GRAVEL
  • 4 tasoinen kaasuvasteen säätömahdollisuus
  • 3 tasoinen moottorijarrutuksen säätömahdolisuus
  • 5 tasoinen sutimisen eston säätömahdollisuus (+ pois)
  • Integroitu keulimisen esto
  • 2 asetuksinen ABS ja takapyörän ABS poiskytkettävissä
  • Mahdollisuus valita kuljettajakohtaiset asetukset

Elektroninen kaasukahva mahdollistaa moottorin luonteen muuttamisen sähköisesti. Valittavana on neljä ennalta säädettyä ajo-ohjelmaa, sekä USER -ohjelma, jossa kuljettaja voi itse muokata moottorin luonnetta ajo-olosuhteiden tai omien mieltymystensä mukaiseksi.

3. Muotoilu ja varusteet

• Katteiden muotoilu antaa kuljettajalle hyvän suojan tuulelta ja sateelta
  • Pysty ja rento ajoasento
  • 850mm istuinkorkeus
  • 5-tuumainen TFT -mittaristo
  • Honda Smartphone Voice Control järjestelmä mahdollistaa matkapuhelimen liittämisen mittaristoon.
  • Automaattisesti poiskytkeytyvät vilkut
  • LED valot ja hätäjarrutusvalot takana
  • Tavarateline vakovarusteena

4. Runko

Transalpin runko on sekä jäykkä, että erittäin kevyt (18,3 kg). Rungon vääntöjäykkyys luo erinomaisen pohjan tarkalle ja sporttiselle ajokokemukselle. Showan 43mm SFF-BF etujousitus ja Honda Pro-Link takajousitus viimeistelevät luokkansa parhaat ajo-ominaisuudet. Sekä etu- että takajousituksesa on säädettävä jousen esijännitys.

Uusi Honda XL750 Transalp on myös erittäin kevyt moottoripyörä. Kokonaispaino ajovalmiina ja tankattuna on vain 208 kg!

5. Lisävarusteet

Honda XL750Transalp:n lisävarustevalikoima on erittäin laaja. Sopivia ja tarpeellisia lisävarusteita löytyy jokaiseen käyttötarkoitukseen ja -makuun. Helpoiten varustelu käy valmiiksi kootuilla paketeilla, joita on peräti viisi (5):

URBAN PACK
50L takalaukku, laukun alumiinipaneeli, kiinnikepohja, matkustajan selkänoja laukkuun, takalaukun sisäkassi, korkeampi tuulisuoja ja keskiseisonta tuki.

TOURING PACK
Sivulaukut (oikea 26L  / vasen 33L), alumiinipanelit laukkuihin, laukkujen kiinnikkeet, sisäkassit ja lämpökahvat.

ADVENTURE PACK
Kaatumaraudat, LED sumuvalot, moottorin suojaraudat ja jäähdyttäjän suojaverkko.

RALLY PACK
Quickshifter, moottorin suojaraudat, pohjapanssari, rally-jalkatapit ja käsisuojat.

COMFORT PACK
3L tankkilaukku, korkeampi tuulisuoja, tuulenohjaimet, matkustajan comfort -jalkatapit ja virran ulosottopistoke.

6. Värit ja toimitukset

Mat ballistic black metallic NHA86
Mat Iridium grey metallic NHC64

Asiakastoimitukset alkavat huhtikuussa 2023.

Olemme mukana MP-23 messuilla!
3.-5.2.2023 Helsingin Messukeskuksessa.
Honda XL750 Transalp osastolla 6p48.

Antti Rapo
Oy Brandt Ab
Mob. +358 40 159 2456
antti.rapo@brandt.fi

www.hondabikes.fi

Hondalla on pitkä ja menestyksekäs historia kilpamoottoripyöräilyssä, jossa sillä on voitettu mm. yli 800 Grand Prix -lähtöä. Hondan voittokulku on jatkunut todella pitkään eri sarjoissa, niin RR-radoilla, endurossa kuin motocrossissakin. Maineen ja kunnian lisäksi kisatoiminnasta saa myös paljon sellaista, mikä hyödyttää tavallista moottoripyöräilijää päivittäisessä arkiliikenteessä. Sillä on korvaamaton merkitys tuotekehityksessä. Kilparadoilta saatujen arvokkaiden kokemusten pohjalta siirretään uusimpia teknisiä ratkaisuja suoraan Hondan tuotantomalleihin. Hondan ehdottomia valtteja onkin aina ollut varmatoiminen tekniikka, joka näkyy jokaisessa Honda-mallissa.

Avainsanat: