Hong Kong avasi kalastusverkkokaupan Venäjälle

Hong Kong- konserni on avannut kalastusverkkokaupan Venäjän laajalle markkina-alueelle 17.5.2013. Toiminnan laajentuminen Venäjälle on jatkoa syksyllä 2012 Ruotsista alkaneelle kalastusverkkokaupan kansainvälistymiselle. Nyt verkkokauppa palvelee Venäjän lisäksi jo koko EU:n alueella.  Kansainvälisillä markkinoilla toimitaan Hong Kongin sijaan Happy Angler- brändillä.

Vaikka Hong Kongin verkkokauppa tarjoaa Suomessa kalastustuotteiden lisäksi paljon muutakin, kansainvälisille markkinoille on päätetty lähteä tavoittelemaan vain harrastaja- ja aktiivikalastajien laajaa joukkoa. Logistinen yhteistyökumppani on Itella, jonka Suomen varastoista toimitetaan kaikkien markkina-alueiden tilaukset. Erityisesti Venäjää varten suunnitellun ja toteutetun toimivan logistiikan aikaansaaminen on ollut haastava eikä täysin yllätyksetönkään prosessi.

Venäjän kalastusverkkokauppa tekee tiivistä yhteistyötä näyttelijä Ville Haapasalon kanssa. Haapasalon suosio Venäjällä pyritään hyödyntämään aktiivisesti verkkokaupan tunnetuksi tekemisessä. Tiedostetun valtavan kalastustuotemarkkinapotentiaalin vuoksi myyntitavoitteet on jo ensimmäiselle toimintavuodelle asetettu korkealle. Iso etu tavoitteiden nopealle saavuttamiselle on, että suomalaisuus on luotettavuusmielessä Venäjällä iso juttu. Verkkokaupan edistyksellinen tekninen alusta, joka mahdollistaa myös tuotteiden ja kalastamisen ympärille rakentuvan aktiivisen yhteisöllisyyden, on omiaan varmistamaan tavoitteiden toteutumista.

Lisätietoja: Hong Kong verkkokaupat, johtaja Miika Malinen, miika.malinen@hongkong.fi ja p. 040 1978 670

Oy Hong Kong Import Ltd.

Porttipuistontie 1

01200 VANTAA