Honkarakenne sai Avainlipun

Report this content

Liki 40 maahan omakoti- ja vapaa-ajantaloja markkinoiva Honkarakenne Oyj on saanut hirsitaloilleen Suomalaisen Työn Liiton myöntämän Avainlipun käyttöoikeuden. Avainlipun saamisen ehtona on, että tuotteiden kotimaisuusaste on vähintään 50 prosenttia. Alajärven ja Karstulan tehtaillaan yli 2000 hirsitaloa vuodessa valmistavan Honkarakenteen taloissa kotimaisen työn ja raaka-aineiden osuus on yli 90 prosenttia.

Tänä vuonna 50 vuotta täyttävä Honkarakenne on vuosien kuluessa kasvanut alansa suurimmaksi yritykseksi maailmassa. Aitoja puutaloja on valmistunut Keski-Suomessa sijaitsevilla Hongan tehtailla reilut 70 000 kappaletta yli 40 eri maahan. Kotimaassa myymälöitä ja myyntipisteitä on kaikkiaan 24 sekä näyttelyalueita neljä.

Kansainvälistymisestä huolimatta yritys on säilyttänyt juurensa syvällä kotimaisessa osaamisessa. Suomalaisuus muodostaa tärkeän osan monessa maassa tunnettua Honka-brändiä.

”Suomalaista korkeaa laatua ja ammattitaitoa sekä terveellistä asumista ja kestävää kehitystä arvostetaan myös Hongan suurimmissa vientikohteissa, kuten Venäjällä, Keski-Euroopassa ja Japanissa”, Honkarakenne Oyj:n toimitusjohtaja Esko Teerikorpi sanoo.

Hongan kaikki talot on kautta vuosien haluttu valmistaa kotimaassa, jotta tuotteiden laadusta on voitu varmistua. Eri puolille maailmaa vietävien massiivipuutalojen materiaalina käytetään vain parasta puuraaka-ainetta. Honka on samalla sitoutunut Suomen metsien sertifiointiin ja Hongan metsä- ja ympäristöosaston henkilökunta on suorittanut luonnonhoitotutkinnon.

Honkarakenne on koko 50-vuotisen toimintansa aikana ollut edelläkävijä hirren valmistustekniikan ja puun käsittelyn kehittämisessä. Yksi tuotekehityksen painopisteistä on Hongan omakotitalojen ja loma-asuntojen energiataloudellisuus, jota tutkitaan aktiivisesti eri tutkimuslaitosten ja korkeakoulujen kanssa.

www.honka.com
Lisätietoja:
Honkarakenne Oyj, markkinointikoordinaattori Johanna Kaunisto,
puh. 040 529 0075, johanna.kaunisto@honka.com
Honkarakenne Oyj, Brand Communications Manager Anne-Maarit Sepling, puh. 020 575 7819 tai 0400 904 124, anne-maarit.sepling@honka.com