House of Lapland avaa virtuaalitoimiston Kiinaan

Lapin markkinointi- ja viestintäorganisaatio House of Lapland avaa virtuaalitoimiston Kiinan Shanghaihin. Virtuaalitoimisto on osa House of Laplandin Kiina-strategiaa, jonka tavoitteena on parantaa lappilaisten yritysten edellytyksiä toimia Kiinan markkinoilla.

House of Lapland avaa virtuaalitoimiston Shanghaissa toimivaan suomalais-kiinalaisen FinChi-innovaatiokeskukseen yhteyteen.

”Virtuaalitoimisto mahdollistaa, että sähköiset kanavien lisäksi voimme tarvittaessa tarjota esimerkiksi neuvottelutilat lappilaisten kumppaneidemme käyttöön”, sanoo House of Laplandin toimitusjohtaja Sanna Tarssanen.

Samassa yhteydessä avataan myös virallinen WeChat-kanava, jota käytetään bisnes- ja investointiviestinnässä. WeChat-kanavalla kerrotaan muun muassa Lapin toimialojen näkymistä, lappilaisten yritysten osaamisesta ja ratkaisuista sekä investointimahdollisuuksista. WeChat on Kiinan käytetympiä sosiaalisen median kanavavia, ja sillä on yli 900 miljoonaa päivittäistä käyttäjää. Kanavan merkitys yritysviestinnässä kasvaa koko ajan.

”Kiinan markkinoilla on valtava potentiaali ja yhä kasvava kiinnostus arktisia alueita ja osaamista kohtaan Nämä avaukset ovat meille tärkeä kanava kertoa Lapin bisnespotentiaalista kohdennetusti potentiaalisille kiinanlaisille kumppaneille”, Tarssanen sanoo.

House of Lapland on aloittanut hiljattain myös yhteistyön Kiinan suurimman maksupalveluita tarjoavan yrityksen Alipayn kanssa. House of Laplandin tuottamat, Lappia markkinoivat matkailusisällöt julkaistaan säännöllisesti Alipayn verkkopalvelussa, joka tavoittaa noin 250 miljoonaa kuluttajaa. Yhteistyön tavoitteena on lisätä kiinalaisten matkailijoiden kiinnostusta Lappia kohtaan erityisesti kesällä.

House of Lapland ylläpitää myös matkailumarkkinointiin tarkoitettuja sosiaalisen median WeChat- sekä Weibo-kanavia, joiden tavoitteena on helpottaa Lapin matkan suunnittelua.

Toimitusjohtaja Sanna Tarssanen, sanna.tarssanen@houseoflapland.fi, 040 861 11 49