House of Lapland vahvistaa elokuvakomission ja matkailumarkkinoinnin resursseja

House of Lapland on rekrytoinut kaksi uutta henkilöä vahvistamaan Lapin yhteismarkkinointia. Kumpikin tehtävänkuva on uusi.

KTM Kristiina Werner vastaa Lapin elokuvakomission kansainvälisestä myynnistä ja markkinoinnista. Hän johtaa kahden vuoden markkinointiprojektia, jonka tavoitteena on tuoda Lappiin merkittäviä kansainvälisiä elokuva- ja TV-tuotantoja.

Wernerillä on taustallaan pitkä ura kaupallisessa mediassa monipuolisissa myymisen, johtamisen, sisältöjen ja strategian kehittämisen vaativissa projekteissa sekä Suomessa että ulkomailla. Viimeisimmät tehtävät ovat olleet Nelonen Median televisiotoiminnan johtaja, MTV Oy;n ohjelmajohtaja sekä yrittäjyys omassa media-alan yrityksessä. Werner on valmistunut Helsingin kauppakorkeakoulusta.

”Olen innoissani tulevasta työstäni House of Laplandin elokuvakomission kansainvälisen myynnin ja markkinoinnin vetäjänä. Yrityksessä on valtavan energinen start-up meininki ja brändinä Lappi on huippuhieno markkinoitavaksi kansainvälisesti!

Uskon, että ympäröivän luonnon ainutlaatuisuus, hyvä logistiikka ja erinomaiset palvelut yhdistettynä tuotantokannustimeen tulevat houkuttelemaan yhä runsaammin kansainvälisiä elokuva- ja tv-tuotantoja eri puolille Lappia.”

TaM Katariina Imporanta on aloittanut matkailun ohjelmapäällikkönä. Ohjemapäällikön vastuulla on kansainvälisen matkailumarkkinoinnin suunnittelu ja toteutus yhteistyössä alueellisten matkailuorganisaatioiden kanssa.

Imporanta on aiemmin työskennellyt monipuolisissa luovan alan, muotoilun ja markkinoinnin tehtävissä mm. yrittäjänä perustamassaan vaatebrändi Mielandissa, Lapin yliopistossa ja Flatlight Filmsillä. Hän siirtyy House of Laplandille mainostoimisto Puistosta, jossa hän on vastannut konseptisuunnittelusta, brändäyksestä ja asiakasprojekteista.

”Tämä on mielenkiintoinen hetki olla mukana Lapin matkailun kehittämisessä, jossa tapahtuu nyt huikeita asioita. Intohimoisena Lapin puolestapuhujana tavoitteenani on tuoda esille yhä enemmän Lapin omaleimaisia vahvuuksia sekä rakentaa Lapin kesämatkailulle vahvaa kansainvälistä tunnettuutta.

Kasvun keskellä on varmistettava, että se tapahtuu vastuullisesti ja kestävästi, ja että siitä hyötyvät kaikki tasapuolisesti; niin alueet kuin matkailua sivuavat toimialatkin. Paikallisuus ja aitous ovat kansainvälisesti voimakkaasti nousevia trendejä, ja haluan tuoda myös taide- ja kulttuuripuolen osaamisen ja tarjonnan olennaiseksi osaksi Lapin monipuolista ja erottuvaa matkailubrändiä.”

Aiemmin House of Laplandissa digitaalisen markkinoinnin asiantuntijana toiminut Miikka Raulo siirtyy markkinointijohtajaksi. Raulo vastaa jatkossa markkinoinnin strategisesta suunnittelusta ja tulostavoitteiden saavuttamisesta.

“Meillä on nyt kova markkinoinnin tiimi, jolta on lupa odottaa paljon”, toteaa toimitusjohtaja Sanna Tarssanen.

“Tuotantokyselyiden määrän kasvaessa voimakkaasti elokuvakomission resurssit eivät enää riitä asiakaspalvelun lisäksi tehokkaaseen myyntityöhön. Werner voi keskittyä rakentamaan Lapista houkuttelevaa tuotetta merkittäville kansainvälisille tuotannoille. Taustansa vuoksi hän tuo myös uutta näkökulmaa kansainväliseen myyntiin. Matkailun resursseja vahvistetaan ohjelmapäällikön tehtävällä. Imporanta kokeneena ja luovana markkinointikonseptien ja brändin rakentajana tuo uutta potkua kesätuotteen markkinointiin talven rinnalle.”

Sanna Tarssanen, toimitusjohtaja
sanna.tarssanen@houseoflapland.fi