• House of Lapland/

Lapin ääniin perustuva Sound of Lapland – SCAPES Vuoden Huiput 2019 -shortlistalle äänen ja kokemuksellisen muotoilun sarjoissa

Sound of Lapland – SCAPES on listattu sekä äänen että kokemuksellisen muotoilun kategorioissa Vuoden Huiput 2019 -kilpailun shortlistauksessa. Tuotanto jätettiin ehdolle näihin kahteen kategoriaan. SCAPES on Flatlight Creative House ja House of Laplandin yhdessä toteuttama projekti, joka tekee Lapin äänistä artistin. Lapin äänimaisemia voi kuunnella Spotifyssa ja muissa musiikkipalveluissa ja SoundCloudin äänipankissa. Äänimaisemat kuvitettiin videoiden ja 360° videoiden avulla. Vuoden Huiput 2019 -kilpailun voittajat julkistetaan Helsingissä huhtikuussa järjestettävässä gaalassa.

Miikka Niemi sanoo: ”On upeaa saada usean toimijan yhteistyön tuloksena syntynyt kokonaisuus ehdolle vuoden parhaiden töiden joukkoon. Ehdokkuus osoittaa, että rohkeille ja erilaisille konsepteille on tilaa matkailumarkkinoinnin saralla.”

"Tämä on todella hieno uutinen! Shortlistalle pääseminen on merkittävä tunnustus alan ammattilaisilta. On upeaa, että lappilaisin voimin tehty tuotanto on saanut tällaisen tunnustuksen. Tämä kertoo osaltaan siitä, että Lapin yhteisen matkailumarkkinoinnin toteutus on ajankohtaista, kiinnostavaa ja korkeatasoista", toteaa House of Laplandin toimitusjohtaja Sanna Tarssanen.

Grafia ry: järjestämä Vuoden Huiput -kilpailu on vuosittain järjestettävä tapahtuma luovan suunnittelun kokonaisuus, joka tähtää suunnittelun tason nostamiseen, luovuuden ja omaperäisyyden voimistamiseen ja suunnittelijoiden ammattitaidon kehittämiseen. Kilpailu järjestetään nyt 40. kertaa.

Vuoden Huiput 2019 -shortlist:

Lisätietoja: toimitusjohtaja Miikka Niemi, miikka@flatlight.fi+35850 577 0347

Lisätietoja Sound of Laplandista
projektipäällikkö Salla-Mari Koistinen, salla-mari.koistinen@houseoflapland.fi, +35840 044 9365

Lisätietoja House of Laplandista

toimitusjohtaja Sanna Tarssanen, sanna.tarssanen@houseoflapland.fi, +35840 861 1149

Flatlight Creative House on luova talo, joka luo brändejä, tarinoita ja kokemuksia kaikille aisteille.

House of Lapland Oy on voittoa tavoittelematon Lapin Yrittäjien, kuntien ja korkeakoulujen omistama Lapin yhteinen markkinointi- ja viestintätalo. Huolehdimme siitä, että Lappi näkyy, kuuluu ja kiinnostaa matkakohteena, asuinpaikkana, kuvauslokaationa sekä arktisena bisnesympäristönä. Ennen muuta jaamme tarinoita elämästä tavanomaisen yläpuolella.

Sound of Lapland -hanke on saanut rahoituksen (80 %) Euroopan aluekehitysrahastosta (EAKR). Rahoituksen on myöntänyt Lapin liitto.

Avainsanat: