SummerYukigassen – Summer Fun. Lumisotaa oikeilla lumipalloilla keskellä kesää Kemijärvellä!

Lumisodan Euroopan Mestaruuskilpailut KesäYukigassenissa Kemijärvellä 8.7.2017. Lumisotaa pelataan Kemijärvellä tulevana talvena jo 23. kerran. Laji laajenee askel askeleelta, ja monissa lajia harrastavissa maissa lumisotaa pelataan ympärivuoden hyödyntäen mm. liikuntahalleja.

Kemijärvellä ympärivuotisesta lumipallosodasta mentiin vielä askelta pitemmälle - ja päätettiin toteuttaa kesän hauskin SummerYukigassen.  Kun lumet rupesivat sulamaan, niin Suomen Yukigassen liitto ry teki mahdottomasta mahdollisen ja päätti järjestää kesäisen lumisotatapahtuman oikealla lumella. Lumi varastoitiin perinteisin menetelmin urheilukentälle ja siellä lumi odottaa lumipallokoneita sekä innokkaita pelaajia.

Pelit pelataan lauantaina 8.7. klo 10:00 alkaen Urheilukentän tekonurmella. Säännöt ovat Yukigassen -lumisotakilpailun viralliset säännöt. Joukkueeseen voi nimetä 10 henkilöä, joista kentällä kerrallaan 7 pelaajaa ja kapteeni. 7 pelaajasta vähintään kolme tulee olla naisia.  Pelaajilla oltava omat vakuutukset, yhtenäinen joukkueasu ja paljon iloista pelimieltä.  Loppupelit alkavat n. klo 15.30, jonka jälkeen voittajajoukkueet (3 parasta) palkitaan.

Kilpailuun otetaan 16 ensimmäistä ilmoittautunutta joukkuetta. Joukkuemaksu on  150 €/ joukkue.

Kentällä toimii kisan ajan kisakantiini, josta pientä purtavaa ja erilaisia vilvoittavia Yukijuomia. Pelien jälkeen joukkueet voivat suunnistaa samaan aikaan Kemijärvellä järjestettävään Kemijärven Yötömät yöt -musiikifestarille,  missä huippuesiintyjiä riittää pitkälle yöhön.

Kerää Sinäkin joukkue - työporukka, lomaporukka, harrastusporukka, kaveriporukka -  ja tulkaa viettämään hikisen luminen hauska päivä lumisodan merkeissä!

Ilmoittautumiset ja muu info:

www.yukigassen.fi
sähköposti yukigassenfinland@gmail.com.

Ari Pöyliö 040 596 1807
Tuula Kuusikko 0400 338 941
Suomen Yukigassen liitto ry

House of Lapland on Lapin kuntien, korkeakoulujen sekä Lapin Yrittäjien omistama markkinointi- ja viestintätalo. Teemme työtä Lapin näkyvyyden ja vetovoiman varmistamiseksi kansallisesti ja kansainvälisesti maakunnan kannalta tärkeiden sidosryhmien keskuudessa.