Teemaviikko menestymisen mahdollisuuksista Kemissä 9.-12.5.

Kemin kaupunki yhdessä Kemin Matkailu Oy:n ja Digipolis Oy:n kanssa järjestää 9-12.5. teemaviikon, jossa luodaan yrityksille mahdollisuuksia kehittää yritystoimintaa ja työntekijöille löytää sopivia työtilaisuuksia, menestymisen mahdollisuuksia. Viikon läpäisevänä teemana on rekrytointi, niin yritysten kuin työntekijöidenkin.

Viikko alkaa tiistaina 9.5. klo 9.00 Joulupukin Satamakonttorissa, jossa avataan Kemin Matkailun ensi kauden työntekijöiden haku, luvassa yli sata työtilaisuutta osaajille. Lisäksi esitellään kaksi yritystä, jotka ovat päättäneet investoida Kemiin matkailun kehittämiseksi.

Keskiviikkona 10.5. klo 12.00 Kemin Kulttuurikeskuksessa huipentuu Ammattilaiset Areenalla-kampanja rekrytointitapahtumaan, jossa työnhakijoilla on mahdollisuus esitellä omaa osaamistaan yrityksille. Ammattilaiset Areenalla -kampanjassa on pyritty uudella tavalla saamaan työ ja tekijä kohtaamaan Kemissä. Rekrytointitapahtumassa roolit käännetään päälaelleen yritysten ollessa vieraita ja työnhakijoiden esitellessä osaamistaan.

Kemin Digipoliksessa järjestetään torstaina 11.5. klo 13.00  kiertotalousinfo, jossa on mukana paikallisen teollisuuden ympäristöasiantuntijat. Lappi on EU:n strateginen klusterimallialue luonnonvarojen kestävässä jalostuksessa ja Kemin Digipolis Oy toimii klusterin vetäjänä. Lisäksi Digipolis Oy on Sitran kiertotalouden toimintaohjelman kärkihankkeen avaintoimija. Pohjoismaiden Ministerineuvosto valitsi myös Kemi-Tornion kiertotalouden innovaatioalustan ”Best Nordic Bioeconomy Cases”-joukkoon.

Viikon päättää perjantaina klo 10.00 Panorama Cafessa Lapin Kumin Kemiin tekemän suurinvestoinnin esittely ja samalla yrittäjä Ville Ruokanen kertoo miksi yritys valitsi Kemin investointinsa sijoituspaikaksi. Samassa yhteydessä elinkeinotoimi esittelee potentiaalisia sijoituspaikkoja yrityksille.

Em. tilaisuuksiin lähetetään vielä erilliset kutsu ja tarkemmat lehdistötiedotteet lähempänä ajankohtaa.

Tero Nissinen, KJ                                          puh. 0406739880
Riitta Ahtiainen, elinkeinopäällikkö                puh. 0405834366