• House of Lapland/

Veli-Pekka Ojamaa House of Laplandin markkinointipäälliköksi – ”Strategisen markkinoinnin kehittäjänä loistava lisä tiimiimme”

Lapin yhteisen markkinointi- ja viestintätalo House of Laplandin markkinointipäälliköksi on nimitetty 2. syyskuuta alkaen Veli-Pekka Ojamaa. Työssään Ojamaa vastaa House of Laplandin markkinoinnista ja sen kehittämisestä.

Tiedote, vapaa julkaistavaksi

Veli-Pekka Ojamaa siirtyi House of Laplandiin Dentsu Aegis Networkin mediatoimisto Caratista, jossa toimi aikaisemmin asiakkuusjohtajan ja strategisen suunnittelijan tehtävissä, työskennellen toimiston isojen asiakkuuksien parissa.

”Minulle uusi tehtävä on todella mieluinen. Lappi on monella tapaa tavanomaisen yläpuolella ja omaa jo nyt vahvan vetovoiman matkailun ja teollisuuden saralla. Tätä vetovoimaa laajennettaessa Lapilla ja sen asukkailla on entisestään paremmat mahdollisuudet menestyä ja kehittyä, ja olla osana rakentamassa vahvaa Suomi-kuvaa niin kotimaisilla kuin kansainvälisilläkin markkinoilla”, Ojamaa sanoo.

Ojamaalla on selvä kuva tulevista vastuualueistaan.

”Meillä on House of Laplandilla vahvaa sisällöllistä ja viestinnällistä osaamista, jota tulen erityisesti vahvistamaan mediastrategisella osaamisella. Kohderyhmiemme mediakäyttäytyminen on jatkuvassa muutoksessa, digitaalinen mediakenttä muuttuu ja kehittyy. Lapin on pysyttävä mukana tässä muutoksessa ja siitä meidän pidettävä omalta osaltamme huolta.”

House of Laplandin toimitusjohtaja Sanna Tarssanen mukaan Ojamaan valinta tehtävään oli helppo.

”Olemme iloisia, että saimme Veli-Pekan mukaan rakentamaan entistä kiinnostavampaa ja kilpailukykyisempää Lappia. Loistavista suhdanteista ja viimeaikaisesta hyvästä kehityksestä huolimatta olemme yhä kiristyvässä globaalissa kilpailussa matkailijoista, asukkaista, elokuva- ja tv-tuotannoista sekä pääomista. Tässä kilpailussa voimme pärjätä vain todella tehokkaalla yhteisellä markkinoinnilla. Veli-Pekan osaaminen markkinoinnin strategisessa kehittämisessä on meille todella tärkeää, ja hän on loistava lisä tiimimme”, Tarssanen sanoo.

Uuden työn myötä myös asuinpaikka muuttuu, ja pääkaupunkiseutu vaihtuu Lapin maisemiin.

”Muutto Lappiin on ollut ajatuksissa pitkään. Hienoa, että haaveista tuli vihdoin totta”, toteaa Lapin hulluksi tunnustautuva Ojamaa.

Sanna Tarssanen
Toimitusjohtaja, House of Lapland Oy