Boxer PlusTV:n uudeksi pääomistajaksi

Maksu-tv-operaattori Boxer, joka on osa Ruotsin suurinta mediaoperaattori Teracom Groupia, ostaa enemmistön suomalaisesta maksu-tv-operaattori PlusTV:stä. Boxerilla on maksu-tv-toimintaa jo Ruotsissa ja Tanskassa. PlusTV on yksi Suomen johtavia antennitalouksien maksu-tv-operaattoreita. PlusTV:llä on noin 280 000 maksu-tv-tilaajaa. Yhtiön nykyiset pääomistajat Baker Capital ja IT Provider Funds jäävät yhtiöön vähemmistöosakkaiksi.

Boxer jatkaa PlusTV:n toiminnan kehittämistä Suomessa ja yhtiön nykyinen henkilöstö jatkaa yhtiön palveluksessa. PlusTV:n toimitusjohtaja Vesa Mars sekä hallituksen puheenjohtaja Arne Wessberg vetäytyvät operatiivisesta toiminnasta ja jatkavat yhtiön neuvonantajina. Boxerin kansainvälisten liiketoimintojen johtaja Daan Olivier aloittaa PlusTV:n uutena toimitusjohtajana. PlusTV perustettiin kesällä 2006 ennen television digitalisoitumista syksyllä 2007. Maksu-tv-markkina oli tuolloin vielä alikehittynyt Suomessa verrattuna muihin Pohjoismaihin. PlusTV hyödynsi markkinaolosuhteita ja kasvatti merkittävästi maksu-tv-palveluiden penetraatiota Suomessa. - On ollut hienoa olla käynnistämässä ja kehittämässä maksu-tv-toimintaa kun television digitalisointi toi markkinamahdollisuuden uudelle liiketoiminnalle. Olemme juuri saavuttaneet kannattavuusrajamme ja koen, että nyt on luonteva hetki siirtää vastuu seuraavista kehitysaskelista teolliselle omistajalle. Haluan kiittää omistajia mahdollisuudesta toteuttaa ja kehittää liiketoimintamallia, joka jää merkittäväksi osaksi median historiaa Suomessa, Vesa Mars toteaa. - PlusTV on onnistunut tavoitteissaan tulla johtavaksi antennikotien maksu-tv-palveluntarjoajaksi Suomessa. Haluan kiittää toimivaa johtoa ja henkilökuntaa panostuksesta yrityksen kasvuvaiheeseen, sanoo Crister Fritzson, PlusTV:n uusi hallituksen puheenjohtaja.