Juha-Pekka Louhelainen SuomiTV:n neuvonantajaksi

VTM, ekonomi Juha-Pekka Louhelainen aloittaa SuomiTV:n hallituksen ja johdon neuvonantajana 29.10.2009 alkaen. Louhelainen on toiminut mm. Nelosen ja Kolmostelevision toimitusjohtajana. Juha-Pekka Louhelaisella on yli kahdenkymmenen vuoden kokemus valtakunnallisten medioiden lanseerauksesta Suomessa. Hän on ollut mukana luomassa lukuisia median menestystarinoita, joihin kuuluvat muun muassa Kolmoskanava, MTV3, Nelonen, JIM, KinoTV, Radio Rock ja Radio Aalto. - SuomiTV:n kaltaiselle koko perheen kanavalle on maassamme selvä tilaus. Tarjoan mielelläni kokemukseni medialanseerauksien saralta SuomiTV:lle, ja tulen toimimaan kanavan johdon neuvonantajana muun muassa monimediaan liittyvissä asioissa. On hienoa päästä mukaan rakentamaan täysin uudenlaista tv-kanavaa, Juha-Pekka Louhelainen kommentoi. Vuodenvaihteessa lähetystoimintansa aloittava SuomiTV on itsenäinen ja riippumaton, laadukkaisiin ohjelmiin panostava perhekanava. Kanavan ohjelmisto koostuu matkailusta, luonto-ohjelmista, dokumenteista, harrastusohjelmista, lastenohjelmista, kulttuurista ja uutisista. SuomiTV tulee panostamaan erityisesti uutisiin, joita tullaan tuottamaan useamman kerran vuorokaudessa. SuomiTV pyrkii myös erityisesti kiinnittämään huomiota siihen, että lasten valveillaoloaikana kanavalla lähetetään lapsillekin soveltuvaa ohjelmaa. SuomiTV:n omistavat kanadalainen tv-alan rahoittamiseen erikoistunut yritys Ontario Inc. sekä suomalaiset pienosakkaat. SuomiTV:n toimitusjohtajana toimii Hannu Haukka ja hallituksen puheenjohtajana Jeffrey Royer. Kanavan toimitilat, huippuvarusteltu studio ja lähetyskeskus sijaitsevat Keravalla. SuomiTV on valtakunnallinen mainosrahoitteinen tv-kanava, joka näkyy sekä antenni- että kaapeliverkossa.