PlusTV:ltä monipuolinen kanavapaketti mobiilitelevisioon vuoden 2007 aikana

Suomalainen maksu-tv palvelun tarjoaja Digi TV Plus Oy ja Suomen johtava radio- ja televisiopalvelujen jakeluyhtiö Digita Oy ovat tehneet sopimuksen PlusTV:n ohjelmien jakelusta mobiilitelevisioverkossa. PlusTV aloittaa mobiili-tv-palvelujen tarjonnan muutaman kanavan pilotilla vuoden 2007 alkupuolella. Palvelutarjonta laajenee monipuoliseksi kymmenen kanavan sisältöpaketiksi vuoden 2007 loppuun mennessä.

”On hienoa, että mobiilitelevisioverkkoon saadaan monipuolista ohjelmatarjontaa alusta lähtien. Mobiili-tv tarjoaa sisällöntuottajille uuden joustavan välineen tuottaa sisältöä. Enää tv:n katsominen ei rajoitu kotitiloihin ja mobiili-tv:n avulla on mahdollista tavoittaa mobiilit kuluttajaryhmät”, sanoo toimitusjohtaja Sirpa Ojala Digitasta.

”Haluamme laajentaa hyvin käyntiin lähtenyttä PlusTV:n maksu-tv-palvelujen tarjontaa. Mobiilitelevisio tarjoaa televisioyhtiöille uuden katsojakunnan ja jakelukanavan olohuoneen television rinnalle. Olemme ensimmäisiä maksu-tv-operaattoreita, joka laajentaa palveluvalikoimaansa myös mobiilipäätelaitteisiin”, kommentoi PlusTV:n toimitusjohtaja Vesa Mars.

Mobiilitelevisioverkko toiminnassa joulukuun alusta

Digita vastaa DVB-H -teknologialla (Digital Video Broadcasting Handheld) toteutettavasta maanpäällisestä lähetysverkosta ja verkon kanavien hallinnoinnista verkko-operaattorina. Mobiilitelevisioverkko avataan joulukuun alussa, jolloin se kattaa laajasti pääkaupunkiseutua lähiympäristöineen sekä Turun ja Oulun alueen eli yli 25 prosenttia suomalaisista.

Tampereen alueen verkko avataan analogisen television sulkemisen jälkeen 1. syyskuuta 2007, jolloin mobiilitelevisioverkko kattaa jo 32 prosenttia suomalaisista. Joulukuun alussa 2007 verkon peitto on 40 prosenttia.

Uusia mobiili-tv-matkapuhelimia on tulossa lähiaikoina usealta eri matkapuhelinvalmistajalta. Loppukäyttäjälle uuden verkon palvelut tarjoavat esimerkiksi tv- ja radiolähetyksiä, pelejä ja vuorovaikutteisia palveluja.

Mobiilitv.fi-sivusto avattu

Lisätietoja mobiilitelevisioverkosta löytyy Digitan verkkopalvelusta www.mobiilitv.fi. Verkkopalvelussa on ajankohtaista tietoa mobiilitelevisioverkosta, näkyvyysalueista sekä jatkossa myös verkon palveluista, sisällöntuottajista, markkinoista, päätelaitteista ja kuluttajille suunnatusta puhelinpalvelusta. Sivujen sisältöä kehitetään verkon rakentuessa ja palvelun laajentuessa.

Lisätietoja:
• Toimitusjohtaja Vesa Mars, Digi TV Plus Oy, p. 050 3150 206, vesa.mars@plustv.fi
• Toimitusjohtaja Sirpa Ojala, Digita Oy, p. 040 566 3466, sirpa.ojala@digita.fi
• Palvelupäällikkö Tarja Rautio, Digita Oy, p. 040 740 2734, tarja.rautio@digita.fi

Taustatietoja:

Digi TV Plus Oy on uusi digitaalisten televisiokanavien jakeluun erikoistunut yritys, jonka palvelua markkinoidaan asiakkaille PlusTV-nimellä. PlusTV:n kohderyhmänä ovat kaikki suomalaiset antennitaloudet ja tavoitteena on luoda suomalaisille suunniteltu kanavakokonaisuus, joka koostuu halutuimmista suomalaisista ja ulkomaalaisista tv-kanavista.

Yrityksen toimitusjohtajana toimii Vesa Mars ja hallituksen puheenjohtajana Arne Wessberg. Yrityksen rahoittajina toimivat amerikkalainen pääomasijoitusyhtiö Baker Capital ja pohjoismainen pääomasijoitusyhtiö Provider Venture Partners.

www.digitvplus.fi
www.plustv.fi

Digita Oy on Suomen johtava radio- ja televisiopalvelujen jakeluyhtiö sekä merkittävä tietoliikenneverkkojen ja verkkoinfrastruktuurin kehittäjä. Maan kattava organisaatio varmistaa palveluiden korkean laadun ympäri vuorokauden. Digitan asiakkaita ovat muun muassa tv- ja radioyhtiöt sekä mobiili- ja laajakaistaoperaattorit. Digitan liikevaihto vuonna 2005 oli 97 miljoonaa euroa. Yhtiössä työskentelee 380 henkilöä. Digita on osa kansainvälistä TDF-konsernia.

www.digita.fi I info@digita.fi
www.digitv.fi I info@digitv.fi
www.mobiilitv.fi I info@mobiilitv.fi

Lisätietoa palvelunumerosta

Mobiilitelevisioverkkoon liittyvistä perusasioista voi kysyä 4. joulukuuta 2006 alkaen valtakunnallisesta, kuluttajille suunnatusta MobiiliTV Infon numerosta 0306 344 489. Palvelunumerossa vastataan kysymyksiin arkisin klo 9.00 - 16.00. Soitto MobiiliTV Infoon maksaa lankapuhelimesta 8,21 senttiä puhelulta sekä 1,16 senttiä minuutilta.

Matkapuhelimesta soitto maksaa 29,7 senttiä minuutilta. Kysymyksiä voi lähettää myös sähköpostitse osoitteeseen info@mobiilitv.fi.