PlusTV sponssi —kampanja innosti suurella sydämellä harrastavia suomalaisia

Suomalaisen maksu-tv-toimija PlusTV:n järjestämä sponsorointikampanja keräsi valtavan määrän hakemuksia lajiaan innokkaasti harrastavilta suomalaisilta. Kesäkuun alussa käynnistyneen PlusTV sponssi —kampanjan tavoitteena oli tukea suomalaisia harrastajia ja kertoa PlusTV:n laajasta harrasteohjelmien tarjonnasta. Kuka tahansa asiastaan innostunut harrastaja, yhdistys tai ryhmä pystyi hakemaan kampanjan aikana PlusTV sponssia vaikkapa harrastuksessa tarvittavien välineiden hankintaan. Sponsoritukea hakevan harrastus sai olla mitä tahansa pitsinnypläyksestä eukonkantoon, ja kaikkea siltä väliltä. - Kampanjamme tavoitteena oli antaa suomalaisille mahdollisuus tehdä unelmista totta ja tuoda ne osaksi ihmisten omaa arkea. 1647 sponssi-hakemusta ja niissä esiintyvien lajien kirjo kertoo todella rikkaasta harrastuskulttuurista Suomessa. Me PlusTV:llä haluamme ehdottomasti olla mukana tukemassa suurella sydämellä harrastavia suomalaisia. Samalla haluamme romuttaa vanhanaikaisen käsityksen TV:n pelkästään passivoivasta vaikutuksesta. Harrasteohjelmat voivat toimia aktiivisena osana suomalaisten arkea ja antavat uutta inspiraatiota joko nykyiseen tai uuteen harrastukseen, PlusTV:n markkinointijohtaja Elina Leino kommentoi. PlusTV sponssia pystyi hakemaan 10.kesäkuuta — 15. elokuuta välisenä aikana jättämällä lyhyen videohakemuksen perusteluineen osoitteessa www.plustv.fi/sponssi. Hakemukset olivat kaikkien vierailijoiden nähtävissä kampanjasivustolla, jossa omaa suosikkiaan pystyi myös äänestämään. PlusTV Sponsseja jaettiin 10. kesäkuuta käynnistyneen kampanjan aikana 15 kpl. Sponssi-tuen arvo vaihteli lajista ja harrastajasta riippuen sadasta eurosta tuhansiin euroihin. Korkeimmillaan yhden PlusTV Sponssin arvo oli jopa 2000 euroa. PlusTV sponssi —kampanjan 2000 euron arvoinen pääsponssi myönnettiin Pohjois-Suomessa toimivalle jääkiekkoseuralle Kemijärven Kiekko ry:lle. Paikkakunnan työllisyystilanteen vuoksi talousvaikeuksissa painiskelevalle seuralle myönnetty sponssi oli arvoltaan suurin koko kampanjan aikana myönnetyistä sponsseista. - Olemme erittäin iloisia PlusTV:n osoittamasta huomiosta seuraamme kohtaan. Tällaisessa taloudellisessa tilanteessa sponssin saaminen oli iloinen yllätys! Kemijärven Kiekko ry:n puheenjohtaja Jouko Ketola kertoo seuran iloisista tunnelmista. PlusTV sponssi —kampanjasivustolla yleisön suosikiksi nousi ammattilaisurasta laskettelijana haaveileva Anette Ingman, joka haki sponsoritukea tulevalle lukuvuodelle Tahkon alppihiihtokoulussa.