Uusi, suomalainen koko perheen tv-kanava SuomiTV sai toimiluvan ja aloittaa ohjelmatoimintansa lokakuussa

Lokakuun 15. päivänä aloittaa lähetystoimintansa uusi, suomalainen koko perheen tv-kanava SuomiTV. Kanava haluaa tuoda Suomen mainosrahoitteisille tv-markkinoille vaihtoehdon: itsenäisen ja riippumattoman, laadukkaisiin ohjelmiin panostavan perhekanavan. ”Olemme jo useamman vuoden haaveilleet toisenlaisesta kaupallisesta koko valtakunnan kanavasta ja olemme iloisia, että voimme nyt tarjota sellaisen suomalaisille”, kertoo SuomiTV:n toimitusjohtaja Hannu Haukka. ”Ohjelmistomme koostuu kaikkia kiinnostavista aiheista, kuten matkailusta, luonto-ohjelmista, dokumenteista, harrastusohjelmista, lastenohjelmista, kulttuurista ja uutisista. Panostamme eritoten uutisiin ja niitä tuotammekin useamman kerran vuorokaudessa”, hän jatkaa. VASTUULLINEN KOKO PERHEEN TV-KANAVA SuomiTV pyrkii kiinnittämään huomiota erityisesti siihen, että lasten valveillaoloaikana kanavalla lähetetään vain lapsillekin soveltuvaa ohjelmaa. ”Haluamme kantaa vastuumme mediana. Uskomme, että valitsemamme linja kiinnostaa myös mainostajia - media, joka on turvallinen ja tavoittaa suomalaiset perheet, on eettisempi vaihtoehto mediamixiä rakennettaessa”, linjaa toimitusjohtaja Hannu Haukka. SuomiTV:n omistavat kanadalainen tv-alan rahoittamiseen erikoistunut yritys Ontario Inc. sekä suomalaiset pienosakkaat. SuomiTV:n toimitusjohtajana toimii Hannu Haukka ja hallituksen puheenjohtajana Jeffrey Royer. Kanavan toimitilat, huippuvarusteltu studio ja lähettämö sijaitsevat Keravalla. SuomiTV tarjoaa mainostajille uuden, mielenkiintoisen hinnoittelumallin, joka tullaan esittelemään lähiviikkoina: ”Haluamme tarjota suomalaisille yrityksille erilaisen mahdollisuuden tv-mainontaan. Nyt myös pienemmillä mainostajilla on mahdollisuus näkyä valtakunnan verkossa”, kertoo toimitusjohtaja Hannu Haukka. Kanava tavoittelee viidessä vuodessa 10 % markkinaosuutta mainosrahoitteisella tv-alalla: ”Eurooppalaisilla mainosrahoitteisilla tv-markkinoilla on kussakin maassa kolme suurta toimijaa, joista kolmas, haastaja, yltää poikkeuksellisella liikeidealla ja profiililla jopa 10 % markkinaosuuteen.”, sanoo Hannu Haukka. ”Uskomme, että voimme uudella ajattelullamme jopa kasvattaa alaa lähivuosina tuomalla alalle uusia mainostajia”, hän jatkaa.