TV Viihde tuo CANAL+Sport HD kanavan veloituksetta HD-tarjontaansa

Report this content

TV Viihde vahvistaa HD eli teräväpiirtotarjontaansa antennikoteihin tuomalla CANAL+ Sport HD:n kesän ajaksi antennitalouksien asiakkaille. CANAL+ Sport HD näkyy TV Viihteen HD -asiakkaille maksuttomana lisäpalveluna elokuun loppuun saakka.

Kanava käynnisti toimintansa antennitalouksiin minitoimiluvalla Anvian HD verkossa aikavälillä 1.6.– 31.8.2011. CANAL+ Sport HD:n katsomiseen antennikodeissa tarvitsee vain TV Viihde  maksu-tv-kortin sekä  DVB-T2 standardia tukevan digiboksin tai television.

”CANAL+ Sport HD:n aloittaminen on vastaus asiakkailta tulleeseen toiveeseen nähdä kesän ajan myös huippu-urheilua teräväpiirtona. Olemme ottaneet valikoimaamme sellaisia HD-kanavia, joita suomalaiset kuluttajat haluavat nähdä. Haluamme edelleen kehittää HD-kanavatarjontaamme katsojien kannalta olennaisilla kanavilla” TV Viihteen toimitusjohtaja Vesa Mars kommentoi.

”MTV Oy kokee urheilun merkittäväksi sisältökokonaisuudeksi teräväpiirron edistämisessä ja tästä syystä haluamme esitellä laadukkaita sisältöjämme heti alusta lähtien myös antennitalouksille”, kertoo MTV MEDIAn internet- ja kuluttajaliiketoiminnoista vastaava johtaja Jorma Härkönen.

CANAL+ Sport HD näyttää muun muassa kesällä huippujalkapalloa Etelä-Amerikasta: Copa America 1. – 24.7. Kanava näyttää myös muuta jalkapalloa: La Liga, Allsvenskan ja Major League Soccer. Kesäkuussa tarjolla myös Indy Car –lähetyksiä.

TV Viihde aloitti maaliskuun alussa maksu-tv-palvelujen tarjoamisen. TV Viihteen palvelu sisältää HD –palvelujen lisäksi muita maksu-tv-kanavia. Myöhemmin vuoden 2011 aikana TV Viihteen palvelu kasvaa muun muassa mm. tilausvideopalveluilla ja internetin kautta lähetettävillä maksu- tv-kanavilla.

Teräväpiirtokanavien näkyvyysalue antenniverkossa

Antenniverkon TV Viihde HD -teräväpiirtokanavien näkyvyysalue kattaa kesäkuussa jo yli 60 prosenttia suomalaisista kotitalouksista, joissa asuu lähes 3,4 miljoonaa suomalaista. Päälähetysasemat ovat Espoo, Tampere, Turku, Lahti, Jyväskylä, Eurajoki ja Oulu. Loppuvuoden aikana näkyvyysalue laajenee asteittain jopa 80 prosentin väestönpeittoon. TV Viihde HD –kanavien käyttämä verkko on Anvian UHF-taajuusalueella, joten palvelu ei vaadi kuluttajilta antennin uudelleensuuntausta tai muita teknisiä toimenpiteitä.

TV Viihde HD -teräväpiirtokanavien kanavapaikat:

Kanavanumero 21, YLE HD
Kanavanumero 23, MTV3 HD
Kanavanumero 24, Nelonen HD
Kanavanumero 60, CANAL+ Sport HD

Lisätietoja:

TV Viihde / Vesa Mars, toimitusjohtaja puh. 050-447 7681

TV Viihde / Ulla Koivula, markkinointijohtaja puh. 040-522 6607

www.tvviihde.fi

TV Viihde on osa TDF –konsernia ja yhtiö on perustettu syksyllä 2010. TV Viihteen pääomistaja on TDF Nordic Oy ja yhtiön toimitusjohtajana toimii Vesa Mars. TDF-konserni on Euroopan johtava tv- ja radiopalvelujen sekä erilaisten digitaalisten mediapalvelujen tarjoaja. Konsernissa työskentelee noin 5 050 henkilöä kymmenessä eri maassa. Koko konsernin liikevaihto vuonna 2009 oli 1,55 miljardia euroa. TV Viihde tuo parhaat maksu-tv-kanavat sekä teräväpiirtokanavat antennitalouksien saataville, mahdollistaa internet-tv-palvelujen käytön olohuonetelevisiosta ja tarjoaa kotitalouksille laajan valikoiman tilausvideopalveluja. Kohderyhmänä ovat kaikki suomalaiset antennikotitaloudet.

Avainsanat: