BIOKAASUSTA RATKAISU UUSIUTUVAN ENERGIAN TUOTANTOON

Report this content

Maailman suosituin biokaasumoottori Jenbacher nähtävillä Höyrytys Oy:n osastolla Tampereen Energia 2008 -messuilla 28.–30.10.2008

Sähkön- ja lämmöntuotantotavat, jotka perustuvat uusiutuviin energialähteisiin, ovat kuuma puheenaihe. Uusia ratkaisuja etsitään ja jo löydettyjä ratkaisuja kehitetään jatkuvasti.

Sekä sähkön- että lämmöntuotantoon soveltuva biokaasu on täysin kotimainen ja puhdas energialähde, jonka käyttö ei lisää kasvihuonepäästöjä. Biokaasua kerätään niin kaatopaikoilta, jätevedenpuhdistamoiden lietteistä kuin maatalouden jätteistäkin.

Biokaasu syntyy hajottamalla tai mädättämällä. Biokaasumoottorin avulla biokaasu muutetaan lämpö- ja sähköenergiaksi.

Biokaasun tuotannossa Suomi on vielä lapsenkengissä, kun taas esimerkiksi Saksassa se on jo merkittävä energiamuoto. Saksan ja koko maailman ylivoimaisesti eniten käytetty biokaasumoottori on Jenbacher, jota Suomessa edustaa Höyrytys Oy. Jenbacherin biokaasumoottori on nähtävillä osastollamme Tampereen Energia 2008 -messuilla.

Höyrytys Oy:llä on pitkät perinteet lämpö- ja höyryenergian toimituksissa.
Ensimmäisen kerran höyryä toimitettiin jo vuonna 1959. Tänä päivänä Höyrytys Oy tarjoaa mm. edistyksellisiä ratkaisuja uusiutuvan energia käyttöön.

Energia 2008 -messuista: Jenbacher-kaasumoottoreista
Markkinointipäällikkö Hanna Rättö sekä muista Höyrytys Oy:n tuotteista ja