Huhtamäki myy italialaisen kuitupakkausyksikön luxemburgilaiselle sijoittajaryhmälle Kuluttajapakkauksia maailmanlaajuisesti valmistava Huhtamäki on allekirjoittanut sopimuksen, jolla sen italialainen kuitupakkausyksikkö, Keyes Italiana S.p.A., siirtyy luxemburgilaisen sijoittajaryhmän Medeur S.A.:n omistukseen. Yrityskaupan kohde sijaitsee Fiumefreddossa, Sisiliassa. Sen palveluksessa on noin 60 henkilöä ja se valmistaa lähinnä munakennoja ja -alustoja. Yksikön liikevaihto viime vuonna oli noin 7 milj. euroa (n. 40 mmk). "Sisilian yksikkö on Huhtamäen mittakaavassa pieni, eikä se tarjoa merkittäviä kasvu- tai synergianäkymiä Italian organisaatiomme osana", toteaa Huhtamäen Euroopan toiminnasta vastaava varatoimitusjohtaja Matti Tikkakoski. "Erillisenä yksikkönä sillä on kuitenkin hyvät edellytykset lujittaa asemaansa Italian ja Välimeren alueen munapakkausmarkkinoilla." Huhtamäki on maailman johtava kuitupakkausten ja niiden valmistusteknologian toimittaja. Yhtiö säilyttää vahvan teknologisen ja kaupallisen kytkennän nyt myytyyn yksikköön. Medeur hankkii jatkossakin koneita ja täydentäviä kuitupakkaustuotteita Huhtamäeltä, joka puolestaan jakelee sen eräitä tuotteita edelleen Italian ulkopuolella. Yrityskauppa ei vaikuta merkittävästi Huhtamäen asemaan Italian kuluttajapakkaus-markkinoilla. Vuonna 2000 yhtiön liikevaihto Italiassa oli 124 milj. euroa (noin 740 mmk), mistä pääosa syntyi Torinossa ja Parmassa sijaitsevien suurten muovi- ja kartonkipakkausyksikköjen toiminnasta. Lisätiedot: Viestintäjohtaja Markku Pietinen Puh. (09) 6868 8361 markku.pietinen@huhtamaki.com ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2001/07/05/20010705BIT00070/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/07/05/20010705BIT00070/bit0001.pdf