Huhtamäki tehostaa tuotantoa Yhdysvalloissa

Huhtamäki tehostaa tuotantoa Yhdysvalloissa Huhtamäki, maailmanlaajuisesti toimiva kuluttajapakkausyritys, on ilmoittanut toimista, joilla se tehostaa tuotantoaan Yhdysvalloissa. Yhden tehtaan sulkeminen ja useiden tuotantolinjojen siirtäminen ovat osa Huhtamäen tuotannon tehostamisohjelmaa. Yhtiöllä on yli 70 tehdasta eri puolilla maailmaa. Tehdaskoon ja erikoistumisasteen kasvattaminen parantaa tuotannon tehokkuutta ja asiakaspalvelua. Mt. Carmelissa, Pennsylvaniassa sijaitseva muovipakkaustehdas suljetaan, mikä johtaa 155 työntekijän vähentämiseen. Yksikön tuotanto siirretään Phoenixiin, Arizonaan ja New Viennaan, Ohioon. Kartonkikuppituotanto East Providencessä, Rhode Islandissa, siirretään kartonkipakkauksiin erikoistuneeseen yksikköön Fultoniin, New Yorkiin. Siirto vähentää East Providencesta 80 työpaikkaa mutta tuo niitä 60 lisää Fultoniin. East Providencessa, missä tällä hetkellä työskentelee 225 henkeä, jatketaan edelleen muovipakkausten valmistusta. Päätösten toimeenpano aloitetaan välittömästi, ja siirrot toteutetaan vuoden 2001 loppuun mennessä. Aiemmin tehdyt varaukset kattavat toimenpiteistä aiheutuvat ylimääräiset kustannukset. Huhtamäki on maailman johtava kuluttajapakkausten valmistaja useilla kovien elintarvike- ja tarjoilupakkausten lohkoilla ja kuuluu eturiviin myös vaativien joustopakkausten alueella. Yhtiöllä on toimintaa 36 maassa ja noin 18.000 työntekijää. Pohjois- ja Etelä-Amerikan liikevaihto on noin 35 % yhtiön kuluvalle vuodelle arvioidusta 2,4 miljardin euron liikevaihdosta. Viime vuosina yhtiö on ostanut Yhdysvalloissa useita pakkausyhtiöitä, kuten Sealright, Tetra Cup, The Chinet Company, PRI sekä Graphic Packaging -yksikkö Malvernissa, Pennsylvaniassa. Lisätiedot: Viestintäjohtaja Markku Pietinen puh. 09-6868 8361 e-mail: markku.pietinen@fi.huhtamaki.com ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/30/20010830BIT00020/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/30/20010830BIT00020/bit0002.pdf