• HYBE/

HYBEn paneeli Slushissa: Miksi nyt on kaikkien aikojen paikka perustaa mediayhtiö?

– Kovatasoinen paneeli kerii auki media-alan startupien mahdollisuuksia

Tiedotusvälineille 10.11.2015

Startup-media HYBE järjestää median tilasta ja bisnesmahdollisuuksista paneelin Slushin toisena päivänä torstaina 12.11. Paneeli pidetään klo 11.30-12.30 Engine Room -tilassa.

Media-alan murros on jatkunut jo kohta vuosikymmenen ajan. Perinteinen rahantekokone, mainosmyynti, vetelee viimeisiään. Mutta vaikka bisnesmalli on pulassa, itse sisältö voi paremmin kuin koskaan. Journalistista, markkinointimielessä tehtyä ja käyttäjien synnyttämää sisältöä tuotetaan, kulutetaan ja nautitaan yhä enemmän.

"Tulevaisuudessa media ei voi perustaa liiketoimintaansa perinteisten bisnesmallien varaan. Maisema muuttuu nopeasti ja isot dinosaurukset huomaavat yhtäkkiä kilpailevansa ketterien ja nälkäisten nisäkkäiden kanssa. Tulemme näkemään aivan uudenlaista liiketoimintaa ja aivan uudenlaisia tapoja muuttaa kiinnostavaa sisältöä rahaksi. Aika näyttää, onko se journalismia, sisältömarkkinointia, palveluita vai mitä", sanoo Hyben toimitusjohtaja Tatu Tahkokallio.

Hyben järjestämässä paneelissa keskustellaan median murroksen avaamista uusista liiketoimintamahdollisuuksista. Lavalla ovat panelisteina toimittaja Neil S. W. Murray (The Nordic Web ja Tech.eu), toimitusjohtaja Clarisse Berggårdh (IUM Finland), päätoimittaja Stina Mäntyniemi (Cosmopolitan Finland) ja toimitusjohtaja Tatu Tahkokallio (Hybe). Videon välityksellä näkemyksistään kertovat mediamoguli Arianna Huffington, Spotifyn johtaja Jonathan Forster ja markkinointiguru Guy Kawasaki.

Media-alaa ravistelevien startupien mahdollisuudet ovat digitaalisuuden avaamissa uusissa toimintamalleissa. Ketterällä tuotantomallilla ja kovatasoisella sisällöllä pienet yritykset voivat helposti haastaa suuria ja jähmeitä perinteisiä mediayhtiöitä. Myös mainoseuroista yhä isompi osa menee digitaalisiin kanaviin, joissa ohjelmallisen ostamisen työkalut ja muut mainosalustat ovat yhtä lailla pienten kuin suurtenkin medioiden käytettävissä. Digitaalisessa maailmassa painokoneen ja myyjäarmeijan omistaminen ei ole enää etu vaan taakka.

Iso pyörä on siis pyörähtämässä. Hetki on otollinen uudelle media-alan yritykselle, joka kykenee hyppäämään alustalta toiselle, hyödyntämään dataa ja tuottamaan käyttäjälähtöistä sisältöä oikeisiin kanaviin.

Hybe TV aloitti Maikkarin kanavilla syyskuussa. Maailman ensimmäistä startup-elämäntyyliin keskittyvää ohjelmaa on esitetty ensimmäiset kuusi jaksoa, jotka ovat keränneet keskimäärin 70 000 katsojaa per jakso (TV, Hybe.com, applikaatiot). Uusi jakso tiistaisin klo 23.10, pikauusinnat Subilla, Avalla, Katsomossa ja osoitteessa www.hybe.com.

Tatu Tahkokallio, toimitusjohtaja, puh. 040 502 6166
Anna Bessonova, vastaava tuottaja, puh. 044 038 8040, anna.bessonova@hybe.com

HYBE on kansainvälinen mediayhtiö, jonka tavoitteena on inspiroida startup-elämäntyylistä ja yrittäjyydestä kiinnostuneita ihmisiä ympäri maailmaa. Hyben artikkelit, videot ja tv-ohjelmat löytyvät hybe.com -verkkosivuilta, iOS- tai Android-sovelluksesta ja Suomessa MTV:n kanavilta. Hybe on startup, jonka visiona on viitoittaa tietä kohti tulevaisuuden mediamaailma, joka rakentuu ketterän journalismin, teknologian hyödyntämisen ja innovatiivisten liiketoimintamallien varaan. www.hybe.com

Avainsanat: