Auto ilman kompromisseja: täysin uusi Hyundai Kona electric

Hyundai Motor on julkistanut ensimmäisen kuvan uudesta täyssähköisestä SUV-mallistaan, joka paljastetaan helmikuun 27. päivä. Täysin uusi Kona electric vahvistaa entisestään Hyundain asemaa ekoautosegmentissä. Hyundai Motor on ensimmäinen autonvalmistaja Euroopassa, joka ottaa kompaktin täyssähkö-SUV:n sarjatuotantoon. Uutuus on tulossa Euroopan markkinoille kesällä 2018.

Täysin uusi Kona electric tulee markkinoille kahdella vaihtoehtoisella tehoversiolla ja markkinoiden suorituskykyisimmällä sähkömoottorilla, joka lupaa lähes 470 kilometrin toimintamatkan (WLTP-mittaustavan mukaan*). Olennainen osa uutuuden luonnetta on ajamisen hauskuus, joka rakentuu mm. laajoista mukavuus- ja liitettävyyspalveluista sekä aktiivisista turvallisuus- ja kuljettajaa avustavista järjestelmistä.

Tuomalla uuden Kona electricin markkinoille Hyundai yhdistää kaksi kiinnostavaa trendiä: taloudellisen liikkumisen ja SUV-maailman. Hyundai Motor on ekoautoilun edelläkävijä, jonka mallistoon kuuluvat mm. ensimmäinen sarjatuotettu Fuel Cell -vetyauto ix35 ja sen uusi seuraaja Nexo. Hyundai tarjoaa sähköisessä IONIQ-perheessä myös ensimmäisenä autonvalmistajana yhteen korimalliin kolme vaihtoista sähköistä voimalinjaa: täyssähköauton, hybridin ja ladattavan hybridin. IONIQ electric on juuri voittanut arvostetun ADACin Eco Testin 2017.

Katso ennakkovideo tästä!

*WLTP-testisyklissä arvot perustuvat eri puolilta maailmaa kerättyihin todellisiin lukemiin, jonka vuoksi se antaa paremman kuvan päivittäisistä ajoprofiileista. NEDC-testissä arvot määritellään teoreettisen ajotavan perusteella. Syyskuusta 2018 alkaen kaikilla uusilla autoilla on oltava WLTP-CO2-päästöarvot. Lähde: Trafi