Dramaattinen päätös rallikaudelle 2018

• Hyundai Motorsport päätti kuluneen WRC-kauden 11. peräkkäisellä palkintosijalla, kun Hayden Paddon ajoi Australian osakilpailun toiseksi.
  • Thierry Neuvillen keskeytys sunnuntain toisella erikoiskokeella vei maailmanmestaruushaaveet.
  • Kaudella 2018 Hyundai Motorsportille kertyi 3 voittoa, 11 palkintosijaa ja 68 erikoiskoevoittoa.

Rallin maailmanmestaruuskausi 2018 päättyi Hyundai Motorsportin osalta dramaattisella tavalla viimeisenä kilpailupäivänä kauden päätöskilpailussa Australian rallissa. Hayden Paddon teki kauden parhaan suorituksensa ja sijoittui kilpailussa toiseksi. Andreas Mikkelsen toi Hyundai i20 WRC:nsä maaliin sijoittuen yhdenneksitoista perjantain keskeytyksen jälkeen. Maailmanmestaruudessa kiinni olleen Thierry Neuvillen kauden viimeisen kilpailupäivän aamu oli sydäntä särkevä hänen keskeyttäessään päivän toisen erikoiskokeen alussa. Aamun sarastaessa Neuvillellä oli vielä kuljettajien maailmanmestaruudesta pieni toivonkipinä, joka kuitenkin sammui Neuvillen päädyttyä autonsa kanssa kantoon erikoiskokeella SS22 (Coramba II).

Australian osakilpailu käsitti sunnuntaina kuusi erikoiskoetta ja 84 ajokilometriä, ja säilytti WRC-kauden 2018 huippujännityksen loppuun asti. Hyundain kaikki neljä autokuntaa ovat kuluneen kauden ajan esittäneet parastaan saavuttamalla 3 voittoa, 11 palkintosijaa ja 68 erikoiskoevoittoa. Hyundai Motorsport voi päättää kauden tyytyväisenä erittäin hyvään maailmanmestaruustaisteluun Neuvillen sijoittuessa maailman toiseksi parhaaksi WRC-kuljettajaksi ja Hyundain toiseksi parhaaksi valmistajaksi kaudella 2018. Kausi 2019 uuden maailmanmestaruushaasteen kanssa on edessä vain kahden kuukauden kuluttua. Ensimmäinen osakilpailu ajetaan tammikuun lopussa Monte Carlossa.

Kuljettajien maailmanmestaruus 2018

1 S. Ogier 219