Ensimmäinen kurkistus uusiin Hyundai IONIQ hybrid ja plug-in -malleihin

Kuluvan vuoden jälkimmäisellä puoliskolla Hyundai lanseeraa uudistetut IONIQ hybridistä ja ladattavasta IONIQ plug-in hybridistä. Myös täyssähköinen Hyundai IONIQ electric uusitaan myöhemmin. Uusitut mallit sisältävät Hyundai SmartSense -turvallisuus- ja kuljettajaa avustavat järjestelmät, eCall-hätäpuhelujärjestelmän, säädettävän hyötyjarrutuksen ja nykyaikaisen tieto-viihdejärjestelmän, joka on vakiovarusteena kaikissa korimalleissa. Myös ulkoasua ja sisustaa on uusittu.

- Hyundai lanseerasi IONIQ-malliston kolme vuotta sitten, ja se on ollut olennainen askel yhtiön tavoitteissa olla edelläkävijä tulevaisuuden liikkumisessa. IONIQ on ekoautomallistomme sydän vielä useiden vuosien ajan, sanoo Hyundai Motor Europen tuote- ja markkinointijohtaja Andreas-Christoph Hofmann.

Hyundai IONIQia on myyty lanseerauksestaan, vuodesta 2016, lähtien yli 60 000 kappaletta. Yhdessä polttokennoauto Hyundai Nexon ja uuden täyssähköisen Hyundai Kona electricin kanssa IONIQ tarjoaa verrattoman, asiakkaiden tarpeisiin vastaavan ekoautomalliston.

Mukavan ja turvallisen matkanteon takaamiseksi IONIQ-malleissa on vakiovarusteena Hyundai SmartSense -järjestelmä. Edistyksellinen turvallisuuspaketti sisältää mm. törmäysvaroittimen (FCA/FCW), kaistavahdin (LKA) sekä kuljettajan vireystilan valvonnan (DAW).

IONIQ saa uutta ilmettä ja mukavuutta sisätiloihinsa. Lisävarusteena tarjolla oleva 10,25 tuuman infotainment-järjestelmä on luokassaan ensimmäinen. Huippuluokan järjestelmä toistaa monipuolisesti hyödyllistä tietoa, toimii ääniohjauksella ja siinä on Android Auto ja Apple CarPlay -valmiudet sekä Hyundai LIVE -palvelu.

Ulkoisesti IONIQ saa uutta mm. uusituilla etu- ja takapuskureilla. Täysin uusitut lisävarusteena tarjolla olevat led-ajo- ja takavalot huolehtivat niin näkyvyydestä kuin turvallisuudestakin. Hyundai on kuunnellut IONIQ-asiakkaidensa toiveita, ja tuo viiden aiemman ulkovärin lisäksi IONIQ-mallistoon tulee tarjolle kolme uutta ulkoväriä: Fluidic Metal, Electric Shadow ja Liquid Sand.

Ympäristöä huomioidaan jatkossa aiempaakin paremmin, sillä uusi Hyundai IONIQ on varustettu maailman ensimmäisellä ”Green-zone Drive” -ajotilalla (GDM), joka automaattisesti optimoi auton tietyissä olosuhteissa käyttämään enemmän energiaa sähkömoottorilta polttomoottorin sijaan.

Kuten innovatiivisessa Hyundai Konassa, vuonna 2019 esiteltävässä Hyundai IONIQissa on mm. mahdollisuus pysäyttää auto ohjauspyörän vasemmasta siivekkeestä, älykäs hyötyjarrutus sekä mahdollisuus käyttää auton toimintoja ‒ kuten esimerkiksi lämmitystä, sisätilan valaistusta ja radiota ‒ auton ollessa sammutettuna. Eco+-tila säästää jäljellä olevaa energiaa arvaamattomien hätätilanteiden varalle. Kansainvälisillä markkinoilla uutuus tuo tarjolle myös Bluelink®-palvelun.

Uuden Hyundai IONIQ hybridin ja ladattavan plug-in-hybridin aikatauluja ja hintoja ei ole vielä vahvistettu.

Pikafaktat

Hyundai IONIQia on myyty lanseerauksestaan, vuodesta 2016, lähtien yli 60 000 kappaletta.

Lainaukset

Andreas-Christoph Hofmann, tuote- ja markkinointijohtaja, Hyundai Motor Europe