Hyundai Kona Electriciä aletaan valmistaa myös Euroopassa

• Hyundai Kona Electricin tuotanto laajenee Hyundain Tsekin tehtaalle (HMMC). Kona Electriciä aletaan valmistaa Euroopassa maaliskuussa 2020.
  • Tuotantokapasiteetin kasvu lyhentää mallin toimitusaikoja Euroopassa.
  • Hyundain tavoitteena on myydä 80 000 päästötöntä autoa Euroopassa vuoden 2020 aikana, mikä tekisi Hyundaista suurimman nollapäästöisten autojen valmistajan.
  • Suomessa myytävät Kona Electric -mallit valmistetaan toistaiseksi Ulsanissa, Koreassa.

Hyundai vastaa päästöttömien autojen kysynnän jatkuvaan kasvamiseen kolminkertaistamalla Kona Electric -täyssähköauton tuotantokapasiteetin Euroopassa. Maaliskuusta 2020 alkaen Kona Electriciä aletaan valmistaa myös Tsekin tehtaalla (HMMC) Euroopassa. Myös Etelä-Korean Ulsanin tehtaan tuotantokapasiteettia kasvatetaan. Toimenpiteet lyhentävät suositun mallin toimitusaikoja Euroopassa. Suomessa myytävät Kona Electric -mallit valmistetaan toistaiseksi Ulsanissa, Koreassa.

Ensiesittelystään, vuodesta 2018 alkaen, Hyundai Kona Electricin kysyntä on ylittänyt valmistajan odotukset. Tuotantokapasiteetin kasvattamisella halutaan vastata kysyntään ja tarjota Hyundai-asiakkaille aiempaakin parempaa palvelua.

Vuoden 2020 aikana Hyundain tavoitteena on toimittaa eurooppalaisille asiakkailleen yli 80 000 päästötöntä autoa, joita ovat KONA Electric, IONIQ Electric ja polttokennoauto NEXO. Tavoitteeseen pääseminen tekisi Hyundaista suurimman nollapäästöisten autojen valmistajan Euroopassa.

- Kuuntelemme asiakkaitamme ja haluamme vastata sähköautojen kasvavaan kysyntään. Yhä useammat ihmiset ovat alkaneet miettiä valintojensa ympäristövaikutuksia. Näemme, että täyssähköautoilla on huikea potentiaali Euroopan markkinoilla, kertoi Hyundai Motor Europen presidentti ja toimitusjohtaja Dong Woo Choi. - Tämä toimenpide osaltaan vahvistaa johtavaa asemaamme tulevaisuuden liikkumisratkaisuissa.

Hyundain mallivalikoimassa olevat täyssähköautot eivät aiheuta lainkaan ajonaikaisia hiilidioksidipäästöjä. Näiden lisäksi Hyundai tarjoaa myös alan kattavimman valikoiman sähköistettyjä voimalinjoja sarjatuotantoautoissaan 48 voltin kevythybrideistä täyshybrideihin (HEV) ja plug-in-hybrideihin (PHEV). Hyundai haluaa osaltaan edistää tulevaisuuden liikkumisratkaisujen olevan yhä useamman asiakkaan saatavilla.

Hyundai Kona Electric on saanut mediassa useita tunnustuksia uraauurtavana autona. Se yhdistää suositun SUV-korimallin ja pitkän sähköisen toimintamatkan. Uusi Kona Electric tarjoaa asiakkaille aiempaakin enemmän etuja, kuten nopeamman kolmevaihelatauksen ja lisävarusteena navigoinnin yhteydessä tarjolla olevan uuden 10,25-tuumaisen värikosketusnäytön.

Lainaukset

Kuuntelemme asiakkaitamme ja haluamme vastata sähköautojen kasvavaan kysyntään. Yhä useammat ihmiset ovat alkaneet miettiä valintojensa ympäristövaikutuksia. Näemme, että täyssähköautoilla on huikea potentiaali Euroopan markkinoilla.
Dong Woo Choi, presidentti ja toimitusjohtaja, Hyundai Motor Europe