Hyundai Kona electricin kysyntä ylittänyt valmistusmäärät

Maailmanlaajuisesti on uutisoitu, että Hyundai Motorilla on haasteita sähköauto Kona electricin toimituksissa. Kompaktin kokoluokan ja pitkän toimintamatkan sähkö-Kona on osoittautunut erittäin suosituksi automalliksi kaikilla markkina-alueilla, missä kiinnostuneita ostajia on raportoitu olevan jopa tuhatkertaisia määriä valmistettaviin autoihin nähden.

Haasteet mallin saatavuudessa koskevat myös Suomea, eikä kaikkia tilattuja autoja ole saatu valmistajalta suunnitellun aikataulun mukaisesti. Tuotantomääriä pyritään jatkuvasti saamaan lisää, ja valmistaja työskentelee aktiivisesti kasvattaakseen mallin tuotantokapasiteettia. Tämänhetkiset tuotantomäärät Suomelle eivät ole olleet riittäviä asiakastilausmääriin nähden.

Uusille Kona electric -asiakkaille pyritään etsimään sopivaa autoa ennakkotilattujen autojen joukosta.

Kesäkuuhun 2019 mennessä Suomessa on tilattu reilut 300 Hyundai Kona electriciä. Kaikkiaan Suomessa täyssähköautoja on liikennekäytössä vajaat 3 000 kpl.

Sähköinen Hyundai IONIQ -perhe

Hyundai tarjoaa myös toisen täyssähköisen automallin - Euroopassa vuonna 2016 esitellyn Hyundai IONIQ electric -täyssähköauton. Ekoauto-IONIQin korimallissa on tarjolla myös hybridi- ja ladattava plug-in-hybridi -voimalinjavaihtoehdot.

** Tiedotetta korjattu 11.6.2019 klo 12.20: Suomessa on liikennekäytössä yhteensä vajaat 3 000 täyssähköautoa.