Hyundai Konalle ja Hyundai Nexolle Red Dot Design -tunnustukset

Hyundai Motorille myönnettiin kaksi tämänvuotisista kansainvälisistä Red Dot Design Award -tunnustuksista. Autot ja moottoripyörät -kategoriassa Hyundain voitokkaat automallit olivat uusi kompakti-SUV Kona ja Fuel Cell -polttokennoauto Nexo. Red Dot Design -arvioinnissa painotetaan tuotteen käytännöllisyyttä, kestävyyttä, innovaatioita ja laatua muotoilun ja käyttämisen näkökulmista.

Juuri lanseerattu uusi Hyundai Kona laajensi Hyundain SUV-mallistoa. Ilmeeltään tyylikäs, terävä ja värikäs Kona on persoonallinen uutuus pienten SUV-mallien segmenttiin. Rohkeat linjat, miellyttävän avarat sisätilat ja pirteä moottorivalikoima tekevät Konasta sopivan auton muun muassa moderneille kaupunkilaisille.

Maaliskuussa Geneven autonäyttelyssä ensiesitelty Nexo on Hyundain toisen sukupolven Fuel Cell -vetyauto. Huomiota herättävä Hyundai Nexo on tulevaisuuden autoilun tiennäyttäjä ja Hyundain teknisen kehityksen lippulaiva. Vety-sähkötoiminen Hyundai Nexo yhdistää SUV-mallin käytännöllisyyden edistykselliseen päästöttömään polttokennoteknologiaan ja autonomisen ajamisen uusiin mahdollisuuksiin.

Muotoilu on yhä useammin tärkein syy, miksi asiakkaat valitsevat Hyundain. Tämän vuoksi Hyundai panostaa jatkuvasti tulevaisuuden muotoiluunsa. Myös arvostetun Red Dot -tunnustuksen saaminen viidentenä peräkkäisenä vuotena heijastaa yrityksen pitkäjänteistä sitoutumista ainutlaatuisten ja kehittyvää muotokieltä edustavien autojen valmistukseen.

Hyundain aiempia Red Dot -palkittuja autoja ovat olleet vuonna 2017 Hyundai Azera Hyundai i30:n saadessa kunniamaininnan, 2016 IONIQ-mallisto sekä 2014-2015 Hyundai i20, Hyundai Sonata, Hyundai i10 ja Hyundai Genesis. Yhteensä Hyundai on saavuttanut viimeisten viiden vuoden aikana kymmenen Red Dot -suunnittelupalkintoa.

Red Dot Design -palkinnon jakaa muotoilijoista, professoreista ja toimittajista koostuva tuomaristo. Red Dot Design tunnetaan maailmanlaajuisesti yhtenä laadukkaan suunnittelun arvostetuimpana tunnustuksena. Vuonna 2018 mukana kilpailussa oli brändejä 59 maasta, mikä teki Red Dot Designista maailman suurimman tuotekilpailun.