Hyundai Motorin brändin arvo nousi 18 prosenttia

Hyundai Motorin brändin arvo nousi 20,4 miljardiin dollariin Interbrandin "Best Global Brands 2023" -luokituksessa. Hyundain arvostus on noussut jo 13 vuotta peräkkäin. Hyundain sijoitus nousi sijalta 35 sijalle 32. Merkin nousu on kolmanneksi korkein arvonnousu 100 brändin joukossa. Interbrandin arvioon ovat vaikuttaneet Hyundain tasa-arvoon ja kestävään kehitykseen liittyvät toimet, tulevaisuuteen suuntautuva liikkuvuusvisio, palkittu täyssähkömallisto, yhtiön vetyvisio sekä ketteryys kuluttajien muuttuviin tarpeisiin vastaamisessa.

Hyundai Motor Companyn brändiarvo nousi 20,4 miljardiin dollariin Interbrandin "Best Global Brands 2023" -luokituksessa. Brändin arvostus on noussut nyt jo 13 vuotta peräkkäin. Nousu on kolmanneksi korkein arvonnousu 100 brändin joukossa. Yhtiön brändin sijoitus nousi 35. sijalta sijalle 32. Autonvalmistajien listalla Hyundai ylsi kuudenneksi arvokkaimmaksi yritykseksi.

Hyundai pääsi vuonna 2005 mukaan Interbrandin Best Global Brands -luetteloon 3,5 miljardin dollarin arvolla, mistä luku tähän hetkeen verrattuna ovat lähes kuusinkertaistunut. Vuonna 2014 Hyundai Motorin brändiarvo oli 10 miljardia dollaria. Osatekijänä viimeaikaiseen nopeaan menestykseen brändiarvon kasvamisessa on Hyundai Motor Groupin Euisun Chungin johtaman ylimmän johtoryhmän keskeinen rooli yhtiön strategisen suunnan ohjaamisessa älykkäiden liikkumisratkaisujen tarjoajana ja yrityksen edistyksellinen sitoutuminen innovointiin, teknologiaan ja tuotekehitykseen.

Interbrand perusteli arviotaan Hyundai Motorista yhtiön ketterällä reagoinnilla sähköistymisen siirtymävaiheeseen, sen ratkaisuilla tulevaisuuden liikkumisen muutoksessa ja sen toiminnalla brändin edistyksellisellisyyttä ihmisten käyttöön tarjoavan vision "Progress for Humanity" ympärillä.

Nopeutettu sähköistämisstrategia ja visio tulevaisuuden liikkuvuudesta

Hyundai Motor navigoi autoteollisuuden sähköistymisessä ketterästi. Merkin omistautumisesta innovaatioille ovat esimerkkinä sen kaksi sähköautoa, IONIQ 5 ja IONIQ 6, jotka ovat molemmat peräkkäin voittaneet kolminkertaisen World Car Awards -palkinnon vuosina 2022 ja 2023.

Hyundai Motor pyrkii tarttumaan hetkeen ja vastaamaan markkinoiden odotuksiin lanseeraamalla suuren sähkökäyttöisen lippulaivamallin vuonna 2024. Yhtiö tutkii myös vetykäyttöisten suorituskykyisten ajoneuvojen mahdollisuuksia N Vision 74 -konseptimallin avulla.

Vuonna 2020 Hyundai Motor ilmoitti tavoitteekseen olla "älykkäiden liikkumisratkaisujen tarjoaja", ja se on pyrkinyt erilaisiin teknologisiin innovaatioihin strategisten kumppanuuksien kautta. Yhtiön sitoutumisesta tulevaisuuden liikkuvuuteen ovat esimerkkinä suunnitelmat lanseerata IONIQ 5 -robottitaksipalvelu Yhdysvalloissa.

Hyundai Motor on sitoutunut ihmisystävällisten robottiratkaisujen kehittämiseen ja tekee aktiivista yhteistyötä robotiikkalaboratorionsa, Boston Dynamicsin ja tämän omistaman tekoälyinstituutin kanssa Cambridgessa, Massachusettsissa. Yhdessä Hyundai Motor Groupin tytäryhtiöiden kanssa kehitetään myös valmiuksia kattavan vetyarvoketjun luomiseksi.

Hyundai Motor on onnistuneesti muuttanut brändivisionsa konkreettisiksi tuloksiksi toimilla, jotka korostavat ihmiskeskeistä vastuullisuutta, tasa-arvoa ja kuluttajien osallisuutta kehitystyössä. Esimerkiksi Healthy Seas -yhteistyö, jossa meristä nostettuja uponneita kalastusverkkoja hyödynnetään IONIQ 5:n sisätiloissa, korostaa sitoutumista näihin arvoihin. Osallistuminen Hope on Wheels- ja UNDP for Tomorrow -kampanjoihin vahvistaa entisestään brändin sitoutumista kestävään tulevaisuuteen.