Hyundai Motorsport - tiedote Australian rallista

• Australian rallin järjestäjät ilmoittivat tapahtuman peruuttamisesta alueella riehuvien kriittisten pensaspalojen vuoksi
  • Hyundai Motorsport nousi vuoden 2019 FIA:n valmistajien maailmanmestariksi * Espanjan rallin jälkeisellä 18 pisteen etumatkallaan
  • Hyundai-tiimin maailmanmestaruusjuhlia himmentää Australian paikallisyhteisöjen suuri suru

Hyundai Motorsport todistaa surullisena tuhoisia maastopaloja Australian itäosissa Uudessa Etelä-Walesissa, lähellä Australian rallin reittejä.

Australian rallin järjestäjät ilmoittivat tänään tapahtuman peruuttamisesta. Hyundai Motorsport luottaa siihen, että järjestäjien ja viranomaisten tekemä päätös on oikea ja että siinä otetaan huomioon kaikkien edut ja turvallisuus.

Kun Australian ralli jää ajamatta, Hyundai Motorsport nousee vuoden 2019 FIA:n valmistajien sarjan rallin maailmanmestariksi Espanjan rallin jälkeisellä 18 pisteen* etumatkallaan. Tunteissa sekoittuvat ilo WRC-tittelin saavuttamisesta ja suuri huoli maastopaloista kärsivistä asukkaista.

- Ajatuksemme ovat niiden luona, joita Australian Uuden Etelä-Walesin alueen maastopalot koskettavat. Olemme erittäin ylpeitä siitä, että voimme varmistaa FIA:n valmistajien maailmanmestaruuden erittäin hyvän kilpailukauden päätteeksi ja kovaa vastusta vastaan. Hyundai Motorsportin perustamisesta, vuodesta 2012, lähtien olemme rakentaneet Alzenaussa tiimiä, joka on työskennellyt väsymättä tämän tavoitteen saavuttamiseksi. Meille on etuoikeus myötävaikuttaa Hyundain globaaliin brändistrategiaan WRC-toiminnallamme. Toivomme, että tämä maailmanmestaruus on monien uusien menestystarinoiden alku, sanoi Hyundai Motorsport GmbH:n toimitusjohtaja Scott Noh.

- Australian rallin peruuttaminen on oikea päätös olosuhteisiin nähden ja päällimmäisenä ajatuksemme ja toiveemme ovat paikallisten palomiesten, asukkaiden ja virkamiesten kanssa, joihin tämä kriittinen tilanne vaikuttaa. Urheilun kannalta on hämmästyttävää voittaa FIA:n valmistajien maailmanmestaruus - tämä titteli perustuu Hyundai Motorsportin kaikkien aiempien vuosien kovaan työhön. Tämä kausi on ollut uskomattoman vaikea, mutta olemme olleet myös todella kilpailukykyisiä. Olisimme voineet taistella loppuun saakka, mutta voimme myös kaikki olla ylpeitä henkilökohtaisista saavutuksistamme joukkueen jäseninä tehdäksemme tästä suurenmoisen yhteisen voiton. Haluan henkilökohtaisesti kiittää kaikkia Hyundai Motorsportissa työskenteleviä henkilöitä ja kaikkia miehistöjämme, jotka ovat tähän mennessä omistautuneet työlleen määränpäämme saavuttamiseksi, sanoi Hyundai Motorsportin tallipäällikkö Andrea Adamo.

* Edellyttäen, että FIA vahvistaa tulokset.