Hyundai Motorsport sähköistyy

• Hyundai Motorsport siirtyy uudelle aikakaudelle moottoriurheilussa - Hyundai valmistelee ensimmäistä sähköistä kilpa-autoaan
  • Kyseessä on ensimmäinen sähköauto, jonka Hyundai Motorsport on valmistanut kotipaikassaan Alzenaussa Saksassa
  • Hyundain ensimmäinen sähköinen kilpa-auto esitellään Frankfurtin kansainvälisessä autonäyttelyssä IAA:ssa syyskuussa

Hyundai Motorsport valmistelee kaikkien aikojen ensimmäistä sähköautoaan. Mielenkiintoinen uusi projekti avaa yritykselle uuden aikakauden moottoriurheilussa.

Hyundain ensimmäinen sähköinen kilpa-auto on suunniteltu ja rakennettu Hyundai Motorsportin kotipaikassa Saksan Alzenaussa. Uutuus esitellään Frankfurtin kansainvälisessä autonäyttelyssä syyskuussa. Ensimmäisiä kurkistuksia tulevaan on luvassa Hyundai Motorsportin sosiaalisen median kanavissa.

Sähköiseen aikakauteen siirtyminen on uusi luku Hyundai Motorsportin kasvutarinassa, joka on jatkunut sekä ralli- että ratakilpailuissa perustamisestaan, vuodesta 2012 alkaen. Kuudetta kauttaan ajava Hyundain WRC-tiimi johtaa parhaillaan MM-rallissa valmistajien sarjan tiukkaa taistelua.

Hyundai Motorsport perusti vuonna 2015 myös osaston moottoriurheilun yksityisasiakkaille. Osasto on kehittänyt kilpailukykyisiä i20 R5-, i30 N TCR- ja Veloster N TCR -autoja, joilla on lunastettu kilpailuvoittoja ja mestaruuksia ympäri maailmaa.

Moottoriurheilu peilaa autoteollisuuden siirtymistä kohti hybriditekniikkaa ja sähköistymistä ja viime vuosina autourheilunkin puolella on otettu käyttöön sähkö- ja hybridisarjat ja -säännöt. Uudet mahdollisuudet tarjoavat Hyundaille oivallisen tilaisuuden yhdistää korkea suorituskyky, ekoautoteknologiaosaaminen ja horjumaton intohimo moottoriurheiluun.

- Hyundai Motorsportilla on alkamassa uusi aikakausi. Alzenaun tiimimme on työskennellyt kuukausien ajan tämän mielenkiintoisen sähköautoprojektin parissa ja pian pääsemme esittelemään työn hedelmät. Tämä on luonnollinen jatko moottoriurheilutoiminnallemme ja seuraa tiiviisti tämän hetken trendiä ja innovaatioita autoteollisuudessa. Enää ei tarvitse odotella kauan - uutuus ensiesitellään IAA:ssa Frankfurtissa syyskuun alussa, kertoi tallipäällikkö Andrea Adamo.

Lainaukset

Andrea Adamo, tallipäällikkö