Hyundai Motorsportilla voitokas valmistautuminen legendaariseen Nürburgringin 24 tunnin ajoon

• Hyundai Motorsport saavutti Nürburgringin kuuden tunnin mittaisessa karsintakilpailussa TCR-luokassa kaksoisvoiton
  • Hyundai Motorsport ilmoittaa kaksi neljän kuljettajan autokuntaa kesäkuussa ajettavaan Nürburgringin 24 tunnin päätapahtumaan
  • Hyundai Motorsportin N-tiimi tavoittelee TCR-luokan voittoa Hyundai i30 N TCR ja Hyundai Veloster N TCR -rata-autoilla

Hyundai Motorsportin autokunnat ylsivät myöhään sunnuntai-iltana päättyneessä Nürburgringin kuuden tunnin mittaisessa karsintakilpailussa TCR-luokassa kaksoisvoittoon. Hyundai Motorsportin viimeisessä samalla radalla juhannuksena kilpailtavaan 24 tunnin kestävyysajoon valmistavassa testissä TCR-luokan voittoon ylsi Hyundai i30 N TCR -autokunta, jonka muodostivat saksalaiset Andreas Gülden, Manuel Lauck ja Peter Terting. Luokassa toiseksi rengasrikon takia yhden kierroksen voittajalle jäänenä sijoittui Hyundai Veloster N TCR -autokunta, jonka muodostivat Saksan Marc Basseng ja Moritz Oestreich sekä Belgian Nico Verdonck.

Kuuden tunnin karsintakilpailuun omat haasteensa toivat vaativat keliolosuhteet, kuten vesisade ja pimeys. Hyundai Motorsportin autokuntien vauhti oli kuitenkin koko kilpailun ajan hyvällä tasolla, sillä molemmat autokunnat kellottivat yhtä nopeita kierrosaikoja päivänvalossa ja pimeässä.

TCR-luokan voittaja-autokunta kiersi Nürburgringin lähes 25 kilometrin mittaista rataa kuuden tunnin aikana kaikkiaan 38 kierrosta. Autokunnan sijoitus yleiskilpailussa oli 28:s.

Ennen 24 tunnin päätapahtumaa Hyundai Motorsport nimeää molempiin autokuntiin vielä neljännet kuljettajat.

Hyundai Motorsportin tallipäällikkö Andrea Adamo oli viikonlopun tulokseen erittäin tyytyväinen.

- Nürburgringin kuuden tunnin karsintakilpailu oli meille merkittävä askel kohti kesäkuista 24 tunnin päätapahtumaa. Tiimimme sekä autojemme suorituskyky oli koko kilpailun ajan täydellistä. Hyundai i30 N TCR ja Hyundai Veloster N TCR osoittivat vaativalla radalla nopeutensa sekä voittoon tarvittavan luotettavuuden, joita vaaditaan menestymiseen 24 tunnin kilpailussa. Meidän pitää saattaa valmistelumme loppuun, jotta voimme varmistaa suorituskykymme ja parantaa entisestään.

Nürburgringin 24 tunnin kestävyyskilpailu kilpaillaan juhannusviikonloppuna 20.-23. päivä kesäkuuta. Tuolloin kestävyysajojen klassikkotapahtuman lähtöruudukkoon asettuu kaikkiaan 150 autokuntaa.

Pikafaktat

Lainaukset