Hyundai Motorsportin Neste rallin kokoonpano julki

• Irlantilainen Graig Breen ja kartanlukija Paul Nagle liittyvät Hyundai Motorsportin tiimiin MM-rallin Suomen osakilpailuun 1.-4.8.2019
  • Hyundai Motorsport vahvisti aiemmin Neste Rallin kuljettajikseen Thierry Neuvillen ja Andreas Mikkelsenin

Hyundai Motorsport julkisti kuljettajavalintansa Suomessa ajettavaan rallin MM-sarjan 9. osakilpailuun 1.-4.8.2019. Hyundai i20 WRC -autoja käskyttävät Jyväskylässä vakiokuljettajat Thierry Neuville kartturinaan Nicolas Gilsoul, Andreas Mikkelsen kartturinaan Anders Jæger-Amland sekä juuri julkistettu yllätysnimi, irlantilainen Craig Breen kartturinaan Paul Nagle.

Breen ajaa Hyundain tiimissä määräaikaisesti kesällä osallistuen ennen Neste Rallia Virossa järjestettävään Rally Estoniaan 12.-14.7.2019. Breenin Hyundai-sopimuksen tavoitteena Suomen MM-osakilpailussa on saada tukea valmistajien maailmanmestaruustaisteluun, jossa Hyundai pitää nyt ykköstilaa 242 pisteellään. MM-sarjan osakilpailuja on jäljellä vielä kuusi.

Suomen MM-ralli tunnetaan yhtenä sarjan nopeimmista ja haastavimmista. Onnistuminen vaatii juuri oikeaa ajotapaa, jossa virheisiin ei ole varaa. Breen on kilpaillut vuoden 2013 poissaoloa lukuun ottamatta Jyväskylässä joka vuosi vuodesta 2009 lähtien. Ensimmäisen palkintosijansa keskisuomalaisilla sorateillä hän saavutti vuonna 2016.

- Graig Breen tuo kokoonpanoomme rutkasti korvaamatonta kokemusta mestaruustaistelun kriittisessä vaiheessa. Varmistamme, että Graigilla ja Paulilla on riittävästi aikaa valmistautua Rally Estoniaan, joka on melko samantyylinen kilpailu kuin Suomen MM-koitos, kertoo Hyundai Motorsportin tallipäällikkö Andrea Adamo.

- Mahtavaa päästä taas WRC-auton ohjaksiin Jyväskylässä Hyundain väreissä. Olen valmis tarttumaan haasteeseen kaksin käsin! kertoo tyytyväinen Breen.

Valmistajien MM-pistetilanne ennen Suomen rallin MM-osakilpailua:

1  Hyundai Shell Mobis World Rally Team          242

2  Toyota Gazoo Racing World Rally Team         198

3  Citroën Total World Rally Team                        170

4  M-Sport Ford World Rally Team                       152

Kuljettajien MM-pistetilanne ennen Suomen rallin MM-osakilpailua:

1  O. Tanak           150

2  S. Ogier             146