Hyundai ralliammattilainen ja Suomi-vävy ajaa Suomessa uudella Tucsonilla

Hyundain WRC-tiimissä ajavan Hayden Paddonin kartanlukijalla John Kennardilla on vahvat siteet Suomeen – sekä suomalainen vaimo, että kaksoiskansalaisuuden ansiosta myös suomalainen passi. John vieraili Hyundai Motor Finlandin edustajien luona kertomassa kuulumisiaan Monte Carlon ja Ruotsin MM-rallien välissä. Hän oli tyytyväinen lievästä ulosajosta huolimatta kauden aloitukseen, mutta odotti jo innokkaana tulevaa Ruotsin MM-rallia.

Hayden Paddonin ja John Kennardin autokunnalla on Ruotsissa käytössään ensimmäistä kertaa uuden sukupolven Hyundai i20 WRC kilpa-auto. He tulevat starttaamaan perjantaina numerolla 4, runsaasti keliolosuhteiden vuoksi lyhennetylle rallireitille.

Hyundai Motor Finland ja John Kennard solmivat tapaamisessa yhteistyösopimuksen, ja Johnin käyttöön Suomessa luovutettiin uusi nelivetoinen Hyundai Tucson. Hyundai Motor Finlandin toimitusjohtaja Esa Kurikka kommentoi tyytyväisenä: ”Vaikka Hyundailla ei tällä hetkellä olekaan suomalaista kuljettajaa WRC-tiimissä, olemme iloisia saadessamme tehdä yhteistyötä oman “Suomi-vävyn” kanssa ja samalla kasvattaa myös valtameren takaista ralli- ja viinitietoutta täällä Suomessa.”

John Kennardilla on Uudessa-Seelannissa Marlborough’n alueella oma viinitila, jota hän johtaa yhdessä suomalaisen vaimonsa Sadun kanssa. Vicarage Lane Wines –tilan viinejä löytyy myös Suomesta Alkojen hyllyiltä. Viininviljelyn lisäksi John tarjoaa tilallaan matkailupalveluja.

2001 perustettu Hyundai Motor Finland on osa Bassadone Automotive Nordicia. Koko Hyundai-henkilöautomallistolla on viiden vuoden takuu ilman kilometrirajoitusta. Takuu sisältää myös tieturvan sekä määräaikaishuoltojen välillä tehtävät kausitarkistukset.

Hyundai Motor Finland Oy
Kellokukantie 2, 01300 Vantaa