Hyundai tähtää laadukkaaseen kasvuun 2013

• Euroopassa myytiin viime vuonna 444.000 Hyundai ajoneuvoa
  • Euroopassa valmistetut mallit suosikkeina
  • Tähtäimessä laadukasta kasvua aseman edelleen lujittamiseksi vuonna 2013

Hyundai myi 444 000 autoa Euroopassa vuonna 2012, mikä merkitsee 10,2 % kasvua edellisvuoteen.

Myydyin Hyundai-malli oli i30, joka ylitti 100 000 kappaleen vuosimyynnin rajan. Viime vuonna esitelty täysin uusi Hyundai i30 saavutti finaalipaikan Euroopan Vuoden Auto 2013 -äänestyksessä, ensimmäisenä Hyundai-mallina koskaan. Vuoden Auto 2013-äänestyksen voittaja julkistetaan maaliskuun 4.päivänä Geneven autonäyttelyn aattona.

Niin ikään Euroopassa suunnitellut ja valmistetut Hyundai i20- ix20- ja ix35-mallit jatkoivat hyviä esityksiään yhteensä 210 963 kappaleen myynnillä. Euroopassa valmistettujen Hyundai-mallien osuus oli 70 % yhtiön kokonaismyynnistä Euroopan markkinoilla vuonna 2012.

Allan Rushforth, Hyundai Motor Europen ylempi varatoimitusjohtaja ja operatiivinen johtaja kommentoi: Euroopassa valmistetut mallimme ovat vedonneet uusiin asiakkaisiimme korkean laatunsa ja alhaisten päästöjensä siivittäminä. Viime vuosi oli haastava kaikille autonvalmistajille ja vaikeat olosuhteet tulevat jatkumaan tänäkin vuonna. Tulemme Hyundailla keskittymään markkinaosuutemme kasvattamiseen sekä toimintojemme laadun edelleen parantamiseen.

Suomessa ja maailmalla
Suomessa Hyundai on 4 prosentin markkinaosuudellaan noussut kymmenen myydyimmän automerkin joukkoon. Vuonna 2012 Hyundai-malleja rekisteröitiin Suomessa yhteensä 4 390 kpl. Markkinoidemme väkevimpiin kuuluvan nousun odotetaan jatkuvan myös tänä vuonna.

Maailmanlaajuinen Hyundai-ajoneuvojen myynti kasvoi 8,6 % viime vuoteen verrattuna, yhteensä 4,4 miljoonaan kappaleeseen.

Hyundai Motor Finland Oy, Laivalahdenkatu 8, 00880 Helsinki. Kotisivut www.hyundai.fi.
Lehdistön yhteyshenkilö tiedotuspäällikkö Jonna Nevalainen, puhelin 050-568 7706, sähköposti jonna.nevalainen(at)hyundai.fi.