Hyundai Tucson paras perheauto saksalaislehden lukijaäänestyksessä

• SUV-malli Hyundai Tucson voitti saksalaisen Bild am Sonntag -lehden lukijaäänestyksen
  • Tucson voitti 16 Saksan ulkopuolella valmistettua kilpailijaansa
  • Testaajien perheet ylistivät Tucsonin tilantuntua, muunneltavuutta, ajoturvallisuutta ja matkapuhelinvalmiuksia

Perheet rakastavat Hyundai Tucsonia: saksalaisen Bild am Sonntag -lehden lukijat äänestivät Tucsonin vuoden 2019 parhaaksi perheille soveltuvaksi Saksan ulkopuolella valmistetuksi autoksi. Kultakin maahantuojalta huomioitiin äänestyksessä vain yksi automalli. Tämä on toinen kerta, kun sunnuntaisanomalehti Bild am Sonntag myönsi Tucsonille palkinnon perheystävällisyydestä. Tämän vuotisessa äänestyksessä Tucson voitti yhteensä 16 kilpailijaa.

Lehtikonsernin toimitus esivalitsi 17 perheille sopivaa automallia, joista lukijat äänestivät viisi ehdokasta toiselle kierrokselle. Finalistiautot pääsivät viikonlopun kestäneeseen viiden lukijaperheen kattavaan koeajoon Brandenburgin ympäristöön. Testaajaperheissä oli kaksi aikuista ja yhdestä kolmeen lasta, nuorin testaaja oli vasta seitsemän kuukauden ikäinen.

Perheet arvioivat finalistiautojen soveltuvuuden jokapäiväiseen käyttöön, laadun, hinnan ja suorituskyvyn sekä ajo- ja matkustusmukavuuden. Hyundai Tucson keräsi 901 pistettä, Skoda Scala 882 pistettä, Mazda CX-5 826 pistettä, Mitsubishi Eclipse Cross 752 pistettä ja Dacia Duster 601 pistettä.

Bild-konsernin autotoimituksen päätoimittaja Tom Drechslerin mukaan Hyundai Tucson vakuutti Bild am Sonntagin lukijat tilantunnullaan, muunneltavuudellaan, ajoturvallisuudellaan ja matkapuhelimen integrointivalmiuksillaan. Tucson oli myös vertailun ainoa malli, joka tarjosi viiden vuoden takuun (Suomessa ja Baltiassa takuu on seitsemän vuotta ilman kilometrirajaa).

- Olemme tähän voittoon erittäin tyytyväisiä, sillä se vahvistaa meille tärkeän asian Hyundain DNA:sta ‒ kehitämme ja tarjoamme asiakkaiden toiveiden mukaan räätälöityjä autoja. Soveltuvuus perheiden käyttöön on meille ratkaisevan tärkeää, sanoo Saksan Hyundai Motorin myyntijohtaja Holger Müller.

Hyundai Tucson -mallia on rekisteröity Saksassa yli 11 000 kappaletta vuoden 2019 ensimmäisten viiden kuukauden aikana. Toukokuussa 2 600 saksalaisostajaa valitsi Tucsonin, mikä on 42,8 % enemmän kuin vuotta aiemmin toukokuussa 2018. Tucson on Euroopan myydyin Hyundai-malli, Suomessa se on kolmanneksi suosituin Hyundai i20- ja i30-mallien jälkeen.

Vuonna 2018 47 % eli lähes joka toinen saksalainen autonostaja valitsi Saksan ulkopuolella valmistetun auton. Ne ovat olleet rekisteröintitilastoissa suosittuja hyvästä hinta-laatusuhteesta ja pitkistä takuista johtuen. Nämä ominaisuudet ovat erityisen tärkeitä myös Bild am Sonntag -lehden lukijaäänestyksen perhekohderyhmässä.

Hyundai Tucson on tarjolla viidellä eri varustetasolla: Fresh, Comfort, Style ja Premium, sekä uutena tarjolla on myös sporttinen Tucson N Line -malli. Tucson-mallistosta löytyy erilaisiin käyttötarpeisiin sopiva kokonaisuus, valittavana on etuveto tai neliveto, manuaali ja moottorista riippuen seitsemänvaihteinen kaksoiskytkinautomaattivaihteisto tai kahdeksanvaihteinen automaatti, bensiini- tai dieselvoimalinja sekä uusi 2,0 CDRI-dieseliin yhdistetty 48 V:n kevythybridi. Tucson tarjoaa myös kattavat Hyundai SmartSense -turvallisuus- ja kuljettajaa avustavat järjestelmät. Tutustu tarkemmin Hyundai Tucson-mallistoon tästä.

Lainaukset

Olemme tähän voittoon erittäin tyytyväisiä, sillä se vahvistaa meille tärkeän asian Hyundain DNA:sta ‒ kehitämme ja tarjoamme asiakkaiden toiveiden mukaan räätälöityjä autoja. Soveltuvuus perheiden käyttöön on meille ratkaisevan tärkeää.
Holger Müller, myyntijohtaja, Hyundai Motor Germany