Hyundai WRC- tallipäällikkö nimitetty

• WRC-veteraani Michel Nandan on nimitetty Hyundain rallitiimin päälliköksi
  • Hyundai Motorsport GmbH on perustettu
  • Hyundai WRC i20 ralliautoa kehitetään uudessa tukikohdassa, Alzenaussa Saksassa
  • Kansainväliseen moottoriurheiluun panostaminen tukee Hyundain jatkuvaa kasvua

Michel Nandan on tunnettu nimi WRC-piireistä jo 1990-luvun puolesta välistä lähtien.

Hyundai vahvisti Pariisin autonäyttelyssä paluunsa rallin MM-sarjaan ja kehittävänsä uudesta i20-mallistaan kilpa-autoversion, tavoitteena osallistua täyspainoisesti vuoden 2014 mestaruussarjaan. Paluussaan mestaruussarjaan yhtiö asettaa nyt rimansa korkeammalle perustettuaan oman moottoriurheiluun keskittyvän tytäryhtiön, Hyundai Motorsport GmbH:n. Yhtiön johtoon on nimitetty Gyoo Heon Choi. Pääkonttori sijaitsee Frankfurtin läheisyydessä  Alzenaussa.

Kauden 2013 aikana Hyundai keskittyy i20 kilpa-autonsa intensiiviseen kehitystyöhön kokeneen Michen Nandanin johdolla.

Nandan kommentoi: “Olen erittäin ylpeä tullessani valituksi Hyundain tiimiin. Projekti on vielä alkutekijöissä, paljon töitä on vielä edessä, mutta olemme hyvässä vauhdissa. Meillä on käytössämme väliaikainen i20 kilpa-auto jonka avulla teemme tärkeitä komponentti- ja jousitustestejä tämän vuoden aikana varmistaaksemme että olemme valmiita kauteen 2014.

Vielä on useita tärkeitä päätöksiä tehtävänä tämän vuoden aikana, erityisesti mitä tulee kuljettajien valintaan. Tämä kaikki vaatii aikaa ja kovaa työtä. Samanaikaisesti pidämme tarkasti silmällä miten tämän vuoden MM-rallikausi etenee.

Hyundain rallihistoria
Vuodesta 1998 Hyundai kilpaili kaksi kautta WRC-rallin F2-luokassa. Vuonna 1999 yhtiö ilmoitti siirtyvänsä seuraavana vuonna MM-rallin A-luokkaan kolmiovisella Accent WRC-autolla. Tällä autolla Hyundai osallistui rallin MM-sarjaan vuodesta 2000 vuoteen 2003.

Hyundai Motor Company

Hyundai Motor Company on perustettu vuonna 1967. Maailmanlaajuinen Hyundai-ajoneuvojen myynti kasvoi 8,6 % viime vuoteen verrattuna, yhteensä 4,4 miljoonaan kappaleeseen.

Hyundai Motor Finland Oy, Laivalahdenkatu 8, 00880 Helsinki. Kotisivut www.hyundai.fi.
Lehdistön yhteyshenkilö tiedotuspäällikkö Jonna Nevalainen, puhelin 050-568 7706, sähköposti jonna.nevalainen(at)hyundai.fi.