Hyundaille iso brändimielikuvan parannus saksalaistutkimuksessa

• Automedia AUTO MOTOR UND SPORTin järjestämässä tutkimuksessa erottui Hyundain erinomainen parannus brändi-imagossa
  • Hyundai alan suurin nousija arvioitaessa kehittynyttä teknologiaa ja ympäristöystävällisiä autoja
  • Vastaajat arvioivat Hyundain luotettavuuden kehittyneen kilpailijoita paremmin

Hyundai Motor teki German Best Cars 2019 -tutkimuksessa alan parhaan tulosparannuksen brändimielikuvan avainalueilla. Kattava tutkimus osoittaa, että Hyundain merkkimielikuva autoilusta kiinnostuneiden parissa on hyvin positiivinen. Erityisen korkealle Hyundai arvioitiin kategorioissa “Kehittynyt teknologia” sekä “Ympäristöystävälliset autot”. Tutkimukseen vastasi yli 105 000 saksalaisen AUTO MOTOR UND SPORT -lehden lukijaa.

“Ympäristöystävälliset autot” -kategoriassa Hyundain tulos on huikeat 32 prosenttiyksikköä parempi kuin vuonna 2015 tehdyssä tutkimuksessa. Tämä on enemmän kuin millään muulla autonvalmistajalla. Kategoriassa “Kehittynyt teknologia” Hyundain tulos on 23 prosenttiyksikköä parempi vuoden 2015 tuloksiin verrattuna: tämäkin alan paras saavutus.

Erinomaisten lukujen valossa ei ole yllätys, että Hyundain tuloskohennus on suurin myös kysyttäessä mitkä automerkit ovat mukana trendeissä. Hyundain tulos parani kuusi prosenttiyksikköä vuodesta 2018. Hyundai on itse asiassa TOP15 -automerkkien joukossa ainoa automerkki, joka paransi tulostaan tältä osin.

Hyundai on myös yksi harvoista automerkeistä, jonka saama arvosana luotettavuudesta parani aiemmista tutkimuksista. Tässä osiossa Hyundain tulos on yhdeksän prosenttiyksikköä parempi kuin vuoden 2018 tuloksissa. Tulosta voi pitää mainiona, sillä kokonaisuutena vastaajien arviot automerkkien luotettavuudesta ovat laskussa.

- Hyundain viimeaikaiset saavutukset varsinkin vaihtoehtoisia energialähteitä käyttävissä voimanlähderatkaisuissa ovat saaneet ansaitusti tunnustusta, mikä on parantanut merkkimielikuvaa tuntuvasti. Voimakas tulosparannus trendien tahdissa eteneviä automerkkejä arvioitaessa vahvistaa sekin osaltaan Hyundain etenevän vahvasti oikeaan suuntaan, sanoo Markus Eiberger tutkimuksen järjestäjämediaa julkaisevasta Motor Presse Stuttgartista.

- Muutamassa vuodessa Hyundai on kehittynyt ketterästä seuraajasta johtajaksi uuden teknologian hyödyntämisessä. Erityisen voimakasta kehitys on ollut vähäpäästöisissä ja päästöttömissä autoissa. NEXO-polttokennoauto, Kona electric sekä IONIQ-mallistomme osoittavat haluamme kehittyä ja tuoda ensimmäisenä uutta teknologiaa automaailmaan. Siinä missä monet autonvalmistajat vain puhuvat tulevaisuudesta, me näytämme, että tulevaisuus on tässä ja nyt. On hienoa, että asiakkaat ja autoista innostuneet ihmiset tunnistavat Hyundain kehityksen, sanoo Hyundai Motor Europen markkinointi- ja tuotejohtaja Andreas-Christoph Hofmann.

Pikafaktat

“Ympäristöystävälliset autot” -kategoriassa Hyundain tulos on huikeat 32 prosenttiyksikköä parempi kuin vuonna 2015 tehdyssä tutkimuksessa. Tämä on enemmän kuin millään muulla autonvalmistajalla. #Hyundai

Lainaukset

Markus Eiberger, Motor Presse Stuttgart