Hyundaille uusi johtaja ja uusia malleja

Report this content

- Teemu Juntunen nimitetty Hyundai Motor Finlandin ja Hyundai Motor Balticin toimitusjohtajaksi
- Hyundai esittelee elokuussa Suomessa uuden i10-mallin ja myöhemmin syksyllä uuden i20-mallin
- Hyundai panostaa läsnäoloon kesän urheilutapahtumissa

Bassadone Automotive Nordiciin kuuluvien Hyundai Motor Finland Oy:n ja Hyundai Motor Baltic Oy:n toimitusjohtajaksi on nimitetty KTM Teemu Juntunen (43). Teemu Juntunen on toiminut aiemmin Hyundain myynti- ja markkinointijohtajana Suomessa ja Baltiassa, sekä tätä ennen useissa vastuullisissa automaahantuonnin tehtävissä eri automerkkien parissa.

”Hyundai on viime vuosina kehittynyt voimakkaasti sekä tuotteiden että merkki-imagon osalta. Vauhti ei tule laantumaan ja tulemme tänä vuonna esittelemään Suomessa uuden Hyundai i10- ja täysin uuden i20-mallin. Seuraavan 18 kuukauden aikana mallistomme tulee täydentymään viidellä uudella automallilla. Olemme myös muokanneet nykymallistoamme ja toimme juuri markkinoille i30-, ix35- ja i40-malleihin uuden entistäkin paremmin varustellun Comfort Plus-malliston.

Olemme panostanut viime vuosina vahvasti asiakaskokemuksen laatuun ja jatkamme yhä sen kehittämistä. Lisäksi Hyundailla on sekä Suomessa että Baltiassa merkittävä etu - 5 vuoden takuu ilman kilometrirajaa. Meillä on vankkana tukijalkana erinomainen laatu, ja uskon että meillä on hyvä paketti koossa. Voimme katsoa luottavaisesti tulevaisuuteen sekä Suomessa että Baltian maissa” kertoo Juntunen.

Hyundai tulee esiintymään runsaasti mediassa tämän kesän aikana, yhtenä Brasiliassa pelattavan jalkapallon MM-turnauksen pääyhteistyökumppaneista. “Myös mainontamme keskittyy Suomessa jalkapallon ympärille ja haluamme tuoda esiin kumppanuuttamme Suomen Palloliiton kanssa. Tuemme lisäksi Suomen miesten ja naisten A-maajoukkueita ja toimimme erityisesti juniorijalkapallon parissa” jatkaa Juntunen.

Hyundai on vahvasti esillä myös Rallin MM-sarjassa ja tiimi osallistuu kolmen auton voimin Suomen MM-ralliin Jyväskylään. Hyundai Shell World Rally Team tekee kuitenkin ensiesiintymisensä Suomessa jo viikkoa ennen MM-rallin starttia Neste Oil Rally Finlandin Helsinki Battlessa. “Haastan kaikki rallifanit mukaan kannustamaan Hyundai-kuljettajia, niin Helsinkiin kuin Keski-Suomenkin sorateiden varteen” kehottaa Teemu Juntunen.

Bassadone Automotive Nordicin konsernijohtaja Antti Ruhanen on tyytyväinen uudesta muutoksesta. ”Olen työskennellyt Teemun kanssa alkuvuodesta 2010 ja tänä aikana hän on tuonut organisaatioomme valtavan määrän myynti- ja markkinointiosaamista. Olen erittäin tyytyväinen, että Teemu astuu nyt vielä suurempiin saappaisiin ja olen vakuuttunut, että tulemme jatkossakin viemään Hyundai –brändiä eteenpäin”.

Hyundai Motor Finland Oy
Kellokukantie 2, 01300 Vantaa

PR & Viestintäpäällikkö Sami Takaneva
puh: 050 3800 758
email: sami.takaneva@hyundai.fi

Vuonna 2013 Hyundai Motor Company kehitti toimintojaan Euroopassa yli 500 miljoonan euron edestä. Uusia Hyundai-malleja rekisteröitiin Euroopassa viime vuonna 422 930 kappaletta. Hyundain markkinaosuus vuonna 2013 myydyistä uusista autoista oli 3,4 %. Euroopassa myydyistä Hyundai-malleista 95 % on suunniteltu ja kehitetty Euroopan alueella. Autoista 90 % valmistetaan Hyundain tehtailla Tsekin tasavallassa ja Turkissa.

Vuonna 2001 perustettu Hyundai Motor Finland on osa Bassadone Automotive Nordicia. Vuonna 2013 Hyundai-malleja rekisteröitiin Suomessa 3370 kappaletta merkin markkinaosuuden ollessa 3,3 %. Koko Hyundai-henkilöautomallistolla on viiden vuoden takuu ilman kilometrirajoitusta. Takuu sisältää myös tieturvan sekä määräaikaishuoltojen välillä tehtävät kausitarkistukset.