Hyundain menestysvuosi 2018

• Suomessa ensirekisteröitiin ennätysmäärä, 4 032 kappaletta, uusia Hyundai-henkilöautoja vuonna 2018.
  • Ennätysvuoteen siivittivät laaja uusi mallisto, markkinoiden kattavin seitsemän vuoden takuu ilman kilometrirajaa ja panostus valtakunnallisen Hyundai-verkoston kehittämiseen.
  • Hyundai toi vuoden 2018 aikana Euroopassa markkinoille seitsemän uutta ja uusittua automallia.
  • Hyundain eri automallit saivat eri puolilla Eurooppaa yli 50 palkintoa. Mallisto sai tunnustusta mm. erinomaisesta suorituskyvystä, teknologiasta ja suunnittelusta.

Hyundai ensirekisteröi Suomessa vuoden 2018 aikana 4 032 uutta henkilöautoa markkinaosuuden ollessa 3,4 prosenttia. Kehitys edelliseen vuoteen oli huimat 48,6 prosenttia, mikä teki vuodesta yhden Hyundain parhaista Suomessa ja Hyundaista yhden vuoden kovimmista nousijoista.

- 90 prosenttia Hyundai-mallistosta on uusittu kahden viime vuoden aikana ja uusi laaja mallistomme palvelee asiakkaita monipuolisesti. Helmikuussa lanseerasimme seitsemän vuoden takuun ilman kilometrirajaa i30-mallistoomme. Syyskuussa laajensimme markkinoiden kattavimman takuun muulle Hyundai-mallistolle. Olemme panostaneet myös jälleenmyyjä- ja huoltoverkostomme kehittämiseen, kertoo Hyundai Motor Finlandin toimitusjohtaja Esa Kurikka.

Vuoden 2018 suosituin Hyundai-malli oli i20, jota rekisteröitiin 1 423 kappaletta markkinaosuuden ollessa 1,2 prosenttia. Hyundai i30 -mallisto kasvatti suosiotaan peräti 75,6 prosentilla rekisteröityjen kappaleiden ollessa 1 222 kappaletta ja markkinaosuuden 1,0 prosenttia.

- Tarjoamme monipuolisen ekoautomalliston niin yksityis- kuin yrityskäyttöönkin - Hyundai IONIQ-mallistossamme on erilaisiin tarpeisiin hybridi-, ladattava plug-in-hybridi- ja täyssähkövaihtoehdot ja loppuvuodesta Suomeen saapui erittäin hyvän vastaanoton saanut täyssähköinen kompakti-SUV Hyundai Kona electric. Myös kokonaan uudistuneessa SUV-mallistossa on nyt tarjolla varteenotettava vaihtoehto eri kokoluokkiin kesällä uudistuneesta i20 Active Crossista, uudesta Konasta, uudistuneesta Tucsonista täysin uuteen lippulaivamalliimme Hyundai Santa Fehen, kertoo Kurikka.

Kaikkiaan Hyundai esitteli vuoden 2018 aikana Euroopassa seitsemän uutta ja uusittua automallia. Tuore mallisto keräsi eurooppalaisilta medioilta ja teollisuusasiantuntijoilta yhteensä yli 50 tunnustusta, esimerkiksi BBC Top Gear nimesi Hyundain Vuoden valmistajaksi, Saksan Auto Zeitung Innovatiivisimmaksi valmistajaksi ja Red Dot palkitsi Hyundain Vuoden brändinä.

- Hyundain saamat tunnustukset ovat vakuuttaneet niin asiakkaamme kuin asiantuntijatkin. Seitsemän uuden ja uudistuneen Hyundai-mallin markkinoilletulo vuoden 2018 aikana teki mallistostamme yhden Euroopan tuoreimmista. Jatkamme samassa hengessä myös vuonna 2019 laajentamalla tuotevalikoimaamme asiakkaidemme tarpeiden mukaisesti, kertoo Hyundai Motor Europen tuote- ja markkinointijohtaja Andreas-Christoph Hofmann.

Osana maailmanlaajuista kestävän kehityksen strategiaansa Hyundai aikoo tuoda markkinoille 18 uutta ekoautomallia vuoteen 2025 mennessä.

Lähde: Autoalan Tiedotuskeskus