Hyundain uraauurtavalle lapsiturvallisuusinnovaatiolle autoalan arvostettu SAFETYBEST-palkinto

• Alan ensimmäinen Rear Occupant Alert -varoitusjärjestelmä palkittiin SAFETYBEST 2018 -palkinnolla
  • Raati antoi tunnustusta erinomaisen järjestelmän potentiaalille säästää ihmishenkiä
  • Kyseessä on kolmas autoalan turvallisuusaiheinen tunnustus Hyundaille lyhyen ajan sisällä

Hyundai Motorin kehittämä takamatkustajista muistuttava Rear Occupant Alert -järjestelmä on saanut autoalan journalistien AUTOBEST-järjestöltä arvostetun SAFETYBEST 2018 -palkinnon. Yleiseurooppalainen palkintoraati palkitsi Hyundain voittajana merkin edistyksellisen, viime vuonna uudessa Santa Fe -mallissa ensiesitellyn turvallisuusteknologiansa ansiosta.

Automerkeistä ensimmäisenä Hyundain tarjoama Rear Occupant Alert -järjestelmä muistuttaa kuljettajaa, jos takaistuimilla on ihmisiä tai eläimiä eikä takaovia ole avattu auton pysäköinnin jälkeen. AUTOBESTin raati kuvasi tätä uraauurtavaa varustetta tärkeäksi askeleeksi estettäessä kuljettajia unohtamasta lapsia autoon. Järjestelmä auttaa pelastamaan henkiä varsinkin kuumissa ilmasto-oloissa.

- Hyundain erinomainen uusi turvavaruste on yksinkertainen mutta tärkeä apu pelastettaessa nuoria elämiä. Myös AUTOBESTin henkeen kuuluvat älykkäät mutta yksinkertaiset keinot, joilla autoilusta tehdään parempaa, nautittavampaa ja turvallisempaa, sanoo järjestön perustaja ja puheenjohtaja Dan Vardie.

- Me Hyundailla olemme ylpeitä vastaanottaessamme arvostetun SAFETYBEST-huomionosoituksen uudesta Rear Occupant Alert -järjestelmästämme. Tämä ihmishenkiä säästävä varuste lisää autojen yleisesti sisältämän turvavarustelun kattavuutta ja osoittaa haluamme tarjota asiakkaillemme parasta mahdollista turvatasoa, sanoo Hyundai Motor Europen tuotejohtaja Raf Van Nuffel.

Hyundaille kolme palkintoa parissa viikossa

SAFETYBEST-palkinto oli jatkoa vain vähän aiemmin julkistetulle Hyundai Santa Fe:n viiden tähden huipputulokselle yleiseurooppalaisessa Euro NCAP -kolaritestiohjelmassa. Merkin lippulaiva-SUV sisältää laajan valikoiman Hyundai SmartSense -nimeä kantavaa teknologiaa, joka parantaa auton aktiivista turvallisuutta ja helpottaa kuljettajan työtä avustavilla järjestelmillään.

Yksi innovatiivisista turvajärjestelmistä on Hyundai-mallistoon Santa Fe:ssä ensiesitelty Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist. Se varoittaa peruutettaessa kuljettajaa sivusuunnassa lähestyvistä ajoneuvoista ja suorittaa tarvittaessa jarrutuksen. Santa Fe:hen on saatavana myös Safety Exit Assist, joka lukitsee ovet toisen ajoneuvon lähestyessä takaa ja vapauttaa lukituksen vasta kun autosta poistuminen on turvallista.

Kolmas tunnustus Hyundaille lyhyen ajan kuluessa tuli, kun Euro NCAP -ohjelma nimesi uuden Hyundai NEXOn parhaaksi isojen maastureiden ajoneuvoluokassa vuonna 2018. NEXO on ensimmäinen polttokennoauto, joka on saanut Euro NCAP -testeissä kolariturvallisuudestaan yleisarvosanaksi täydet viisi tähteä. Edistyksellinen uutuus on osoitus Hyundain jatkuvasta työstä uusien teknologioiden tuomiseksi liikenteeseen.

AUTOBEST-raadin jäsenet edustavat 31 Euroopan maata. Maiden lukumäärällä mitattuna raati on lajissaan maailman laajin riippumattomien autojournalistien yhteistyöelin. Vuodesta 2002 jaettu SAFETYBEST on yksi merkittävimmistä palkinnoista AUTOBESTin palkitessa vuosittain autoalan tärkeimpiä turvallisuusinnovaatioita.

Lainaukset

Dan Vardie, AUTOBEST-järjestön perustaja ja puheenjohtaja
Tämä ihmishenkiä säästävä varuste lisää autojen yleisesti sisältämän turvavarustelun kattavuutta ja osoittaa haluamme tarjota asiakkaillemme parasta mahdollista turvatasoa.
Raf Van Nuffel, tuotejohtaja, Hyundai Motor Europe