IL Vuoden Auto Suomessa 2019: Hyundai Kona electric on Vuoden sähköauto

Suosittu täysin uusi Hyundai Kona electric on saanut jälleen uuden tunnustuksen, kun IL Vuoden Auto Suomessa 2019 -tuomaristo valitsi uutuuden vuoden sähköautoksi.

Sähköautojen sarja oli tänä vuonna mukana uutena sarjana, ja siihen osallistuivat kaikki ne täyssähköautot, jotka olivat myynnissä Suomessa viime vuoden marraskuussa.

Valinta julkistettiin 13.2.2019 järjestetyssä Autoilun ja liikkumisen tulevaisuus -vaikuttajaseminaarissa. Tilaisuudessa palkittiin myös parhaat autoilun ja liikkumisen innovaatiot 2019.

IL Vuoden Auto Suomessa 2019 -kilpailun tuomariston muodosti kaikkiaan 16 eri medioissa työskentelevää alan ammattilaistoimittajaa.

Tuomaristo perusteli Hyundai Kona electricin selvää voittoa mm. näin:

- Tällä hetkellä sähköautojen parhaan hinta-laatusuhteen tarjoaa Hyundai Kona electric. Suuri akku ja nopea pikalataus tekevät autosta käytännöllisen niin kaupunkiin kuin pitkille matkoillekin.

- Luokassaan iso akku ja pitkä toimintamatka pakattuna trendikkään katumaasturin kuoriin.

IL Vuoden Auto Suomessa 2019 -kilpailun palkinnot jaettiin kuudessa autokategoriassa: pienet ja keskikokoiset perheautot, isot autot, pienet SUV/crossoverit, keskikokoiset SUV/crossoverit, isot SUV/crossoverit ja Vuoden sähköauto Suomessa 2019.

Palkittu Hyundai Kona electric on ensimmäinen sähkökäyttöinen kompakti SUV Euroopassa. Monikäyttöinen uutuusmalli tarjoaa nautittavan ajoelämyksen. Kona electricissä yhdistyvät pitkä toimintamatka sekä SUV-mallin näyttävä muotoilu ja avarat sisätilat. Suomen markkinoille uutuus saapui syksyllä 2018. Tehokkaammalla 64 kWh (204 hv) akkuversiolla Kona electric tarjoaa kiitettävän 449 km:n (WLTP-mittaustavan mukaan) toimintamatkan yhdellä latauksella. Varustetasot Suomessa ovat Comfort ja Style. Kona electricin ohjevähittäishinta alkaa 42 990 eurosta.

Hyundai myöntää Suomessa koko uudelle mallistolleen markkinoiden kattavimman takuun, seitsemän vuotta ilman kilometrirajoitusta. Lisäksi korkeajänniteakustolle myönnetään kahdeksan vuoden/200 000 kilometrin takuu.

Pikafaktat

Tällä hetkellä sähköautojen parhaan hinta-laatusuhteen tarjoaa Hyundai Kona electric. Suuri akku ja nopea pikalataus tekevät autosta käytännöllisen niin kaupunkiin kuin pitkille matkoillekin. #sähköKona
Tweettaa
Luokassaan iso akku ja pitkä toimintamatka pakattuna trendikkään katumaasturin kuoriin. #sähköKona