Kaksi miljoonaa Hyundai Tucsonia

Report this content

Hyundain Tšekin tehdas Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) on valmistanut kaksi miljoonaa Tucsonia mallin tuotannon aloittamisen jälkeen Nošovicessa. Nykyisin kaksi viidestä Euroopassa myydystä Tucsonista on joko hybridi- tai plug-in-hybridiautoja.

Maanantaina 17.6.2024 Hyundain Tšekin Nošovicessa sijaitsevan Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) -tehtaan tuotantolinjalta rullasi 2 000 000:s Hyundai Tucson. Tämä yksilö on väriltään Sailing Blue Pearl ja varustettu 1,6 T-GDi HEV -moottorilla, ja se on nyt matkalla Iso-Britanniaan tuleville omistajilleen.

- Tucson suunniteltiin ja tuotettiin lähes alusta alkaen eurooppalaisia asiakkaita silmällä pitäen. Se on kehittynyt menestystarinaksi maailmanlaajuisesti ja erityisesti Euroopassa, ja se edustaa täydellisesti Hyundain asiakaskeskeistä lähestymistapaa, kertoi Hyundai Motor Europen toimitusjohtaja Michael Cole.

Nošovicesta Eurooppaan

Tucsonin historia HMMC:ssä alkoi kesäkuun 2015 puolivälissä, kun kolmannen sukupolven Tucson otettiin tuotantoon. Yhteensä HMMC:ssä on valmistettu 1 180 445 Tucsonia.

Vuonna 2023 Tucsonia valmistettiin 244 495 kappaletta, mikä on noin 70 prosenttia HMMC:n kokonaistuotannosta. Mallia on viety 70 maahan ympäri maailmaa. Euroopassa suurin osa Tucsoneista toimitetaan Isoon-Britanniaan, Espanjaan, Saksaan ja Ranskaan. Hyundai Tucson on Hyundain suosituin malli Euroopassa.

Hyundai on myös laajentanut nykyisen Tucsonin voimansiirtovaihtoehtoja hybridi- ja plug-in-hybridimoottoreilla. Molemmat vaihtoehtoiset voimansiirrot ovat erittäin kysyttyjä - kaksi viidestä Euroopassa myydystä neljännen sukupolven Tucsonista on joko hybridi- tai pistokehybridi.

Tucson Suomessa

Myös Suomessa Tucson on yksi Hyundain suosituimmista malleista, kuluvana vuonna Tucson on Hyundain kolmanneksi eniten rekisteröity malli. Reilut 70 prosenttia Suomessa rekisteröidyistä Tucsoneista on ladattavia hybrideitä ja loput täyshybridimalleja. Suomalaisten suosikkiväri Tucsoniin on valkoinen.

Saara Vainio
PR- ja viestintäpäällikkö
saara.vainio@hyundai.fi

Hyundai on osa maailmanlaajuista Hyundai Motor Group -yhtiötä, jonka liiketoiminta-aloja ovat autojen lisäksi mm. terästeollisuus, rakentaminen, logistiikka, rahoitus ja IT. Hyundai Motor Company edistää globaalisti älykkäitä liikkumisratkaisuja. Yhtiö investoi kehittyneisiin teknologioihin, kuten robotiikkaan ja Urban Air Mobilityyn (UAM) tavoitteenaan aikaansaada vallankumouksellisia liikkuvuusratkaisuja ja avoimia innovaatioita tulevaisuuden liikkuvuuspalvelujen mahdollistamiseksi. Hyundai Motor Europen Saksan Offenbachissa sijaitseva pääkonttori vastaa Euroopan markkina-alueella yli 40 maan ja yli 3 000 toimipisteen toiminnasta. Hyundai Motor Finland on perustettu vuonna 2001 ja on osa Bassadone Automotive Nordic -konsernia. Vuonna 2023 Suomessa rekisteröitiin 2 445 uutta Hyundaita. Hyundain markkinaosuus oli 2,8 %. Lisätietoja Hyundai Motor Finlandista ja sen tuotteista osoitteessa www.hyundai.fi ja Hyundai Motor Europesta www.hyundainews.news. Seuraa Hyundai Motor Finlandia sosiaalisessa mediassa Facebookissa www.facebook.com/hyundaifinland, Instagramissa www.instagram.com/hyundaifinland ja LinkedInissä www.linkedin.com/company/hyundai-motor-finland-oy/ ja Hyundai Motor Europea Twitterissä @HyundaiEurope ja Instagramissa @hyundainews.